PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Speciální pedagogika znevýhodněného člověka s TP I. - OKBS1S103A
Anglický název: Special Education - Individuals with Physical Handicap I
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020 do 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Korekvizity : OKBS1S101A, OKBS1S102A, OKBS1S104A, OKBS1S105A
Záměnnost : OPBS1S103A
Je korekvizitou pro: OKBS1P106A, OKBS1S105A, OKBS1S104A, OKBS1S101A, OKBS1S102A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (09.09.2017)
Předmět zahrnuje výuku témat: problematika tělesné odlišnosti, tělové schéma, sebepojetí a psychosociální obraz tělesně postiženého jedince, kognitivní zpracování tělesné odlišnosti, sociální hodnocení tělesně postižených, společenské stereotypy ve vnímání osob s omezenou schopností pohybu, základy biomechaniky pohybu a omezení pohybu, objektivní a subjektivní hodnota motoriky v průběhu ontogeneze, syndrom imobility, problematika centrálních poruch hybnosti, komunikační aspekty tělesného postižení, znevýhodnění v pohybu jako otázka práv, deklaratorní vyjádření a legislativní zakotvení práv tělesně postižených, socializace osob s tělesným postižením, životní autonomie, soběstačnost a kvalita života osob s SMA, asistence tělesně postiženým osobám, nové trendy v podpoře samostatnosti tělesně postižených, systém péče a podpory tělesně ve vzdělávání, etické aspekty práce s tělesně postiženými, problematika vrozených vývojových vad s hybnou symptomatikou.
Cíl předmětu
Poslední úprava: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (09.09.2017)

Znalost základní problematiky života osob s tělesným postižením, orientace v problematice (bez)bariérovosti a příslušné legislativy.

Literatura -
Poslední úprava: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (29.10.2019)

HÁJKOVÁ , V., STRNADOVÁ , I. (eds.): Zředěný život. Léčebné, psychosociální a vzdělávací aspekty progresivních onemocnění. EPOCHA & Somatopedická společnost: Praha 2011

KOČOVÁ, H. a kol. Spinální svalová atrofie v souvislostech. Praha: Grada Publishing, 2017.

TROJAN,S.,DRUGA,R.,PFEIFFER, J, VOTAVA,J: Fyziologie a léčebná rehabilitace motoriky člověka - 3. vydání, Praha: Grada, 2001, ISBN 80-247-1296-2

VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty. Brno: Paido, 2006

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (09.09.2017)

Zvládnutí přednášené problematiky, samostudium materiálů poskytnutých vyučující v průběhu přednášek a povinné studijní litertury. 

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (30.10.2019)

Úspěšné zvládnutí zkouškového  testu, možnost 2 oprav.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK