PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Filozofie výchovy a profesní etika - OKBO1P103A
Anglický název: Philosophy of Education and Teacher´s Ethics
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020 do 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D.
Korekvizity : OKBO1I106A, OKBO1P101A, OKBO1P102A, OKBO1P105A, OKBO1Q104A
Je korekvizitou pro: OKBO1Q104A, OKBO1P105A, OKBO1P102A, OKBO1P101A, OKBO1I106A
Anotace -
Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (14.07.2010)
Předmět seznamuje studenty se základními filozofickými pohledy na výchovu a kultivaci vztahu člověka ke světu i k sobě samému. Probírána jsou klíčová témata filozofie výchovy, jejichž reflexe je nezbytná pro kvalifikovanou práci učitele. Akcentován je etický rozměr profesionální pedagogické práce, přičemž jsou aktualizována nejrůznější etická dilemata v každodenní učitelské praxi.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (14.07.2010)

Cílem předmětu je uvést studenty do současného diskurzu v oblasti filozofie výchovy a souvisejících témat.

Literatura
Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (14.07.2010)

PELCOVÁ, N. Vzorce lidství. Filosofie o člověku a výchově. Praha : Institut sociálních vztahů, 2001. ISBN 80-85866-64-1.

PROKEŠOVÁ, M. Filosofie výchovy. Ostrava : PedF OU, 2004. ISBN 80-7042-693-4.

SEMRÁDOVÁ, I. Etika. Hradec Králové : Gaudeamus, 2005. ISBN 80-7041-403-0

Sylabus -
Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (14.07.2010)

1. Vymezení filozofie výchovy.

2. Rozdíl přirozeného a teoretického postoje.

3. Rozdíl mezi vědeckým přístupem a přístupem filozofickým ke vztahu člověka a světa, k výchově a kultivaci.

4. Specifičnost lidského tvora.

5. Komunikace a dialog.

6. Vymezení etiky.

7. Co rozumíme mravností, morálkou a etikou.

8. Různá pojetí pojmů a jejich historické předpoklady.

9. Etika v postmoderní době: principy a antinomie.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (30.01.2013)

semninární práce na téma etický kodex učitele

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK