PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Osobnostní a sociál. rozvoj - OKB7315108
Anglický název: Personal and Social Development
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D.
Záměnnost : OB7215108
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (06.02.2012)
Kurz je zaměřen na osobnostní rozvoj studentů vztahující se ke zvolenému oboru. Týká se konkrétních oblastí komunikace, dialogu, diskuse a argumentace. V sociálním rozvoji je orientován na sebepřijetí, na toleranci a přijetí odlišností druhých, na etické principy v jednání s druhými a na kooperaci ve skupině. Je realizován prostřednictvím metod sociálně psychologického výcviku a dramatické výchovy.
Cíl předmětu
Poslední úprava: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (06.02.2012)

Kombinovaná forma studia je srovnatelná svými cíli, obsahem i metodami s PS. Jedná se o aktivní přítomnost studenta v dynamice skupinových dějů, které vycházejí ze simulovaných situací z oblasti sociálních a pedagogických procesů. Jako podpůrné jsou doporučovány časopisecké stati, které se týkají konkrétního teoretického zakotvení pro procesy tohoto druhu v mateřské škole.

Např. Koťátková,S. Komunikace učitelky MŠ (1-4). Informatorium 3-8, 2002, 2003,č.12,1-3. ISSN 1211-4669.

Koťátková,S. Aspekty školního klimatu a prezentace MŠ.Informatorium 3-8, 2004,č.6,s.8-9.

Koťátková,S Překážky vytváření příznivého klimatu školy.Informatorium 3-8,2005,č.1,s.9-11.

 

 

 

Literatura
Poslední úprava: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (06.02.2012)

Odborná literatura:  
Hermochová,S. Metody aplikované sociální psychologie. Praha:FF UK, 1989.
Komárková, Výrost, J., Slaměník,I. Aplikovaná  sociální psychologie III. Praha:Grada, 2002. ISBN 80-247-0180-4.
Koťátková, S. Působení na profesní orientaci studentů prostřednictvím kurzu Osobnostní a sociální výchova v souladu s principy humanistického přístupu. In Spilková,V. a kol. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2004, s.68-82. ISBN 80-7315-081-6.
Křivohlavý,J.Povídej-naslouchám. Praha: Návrat,1993.ISBN 80-85495-18-X.
Mareš,J. Křivohlavý,J. Sociální a pedagogická komunikace ve škole.Praha: SPN, 1990,1.vyd.
Nakonečný,M. Motivace lidského chování. Praha: Grada, 2004.
Novák,T.,Capponi,V. Asertivně do života. Praha Grada, 2005. ISBN 80-247-0989-9.
Prekop,J. Empatie. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0672-5.
Rogers,C. Ako byť sám sebou. Bratislava" IRIS,1998. ISBN 80-88778-02-6
Stuchlíková,I. Psychologie emocí. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-553-9.
Valenta,J. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik. Praha:ISV,1999.ISBN 80-85866-40-4.
Vávra,V. Mluvíme beze slov. Praha: Panorama, 1990.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK