PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Řízení pedagogického procesu I - OK0732K14
Anglický název: Management of Educational Process I
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020 do 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 8
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:kombinovaná
Rozsah, examinace: zimní s.:16/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 16 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (0)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: základní
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. David Mück (07.10.2020)
Předmět je zaměřen na řízení pedagogického procesu, tj. na základní a zásadní činnost vedoucích školských pracovníků. Pozornost je zaměřena na proměňující se funkce školy, na osoby zapojené do pedagogického procesu a jeho řízení, stejně tak na nástroje a průběh autoevaluace školy.
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. David Mück (07.10.2020)

Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, MS Teams, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. David Mück (07.10.2020)

TROJAN, V. Řízení pedagogického procesu v současné škole. Praha, PedF UK 2017. ISBN 978-80-7290-961-2

TROJAN, V.: Pedagogický proces a jeho řízení, Wolters Kluwer Praha, 2018 (druhé vydání), ISBN 978-80-7478-539-9

TROJAN, V., TROJANOVÁ, I., TRUNDA, J.: Vybrané kapitoly ze školského managementu pro učitele. Praha, 2015, PedF UK, ISBN 978-80-7290-868-4

TROJANOVÁ, I.: Ředitel a střední management školy, Portál Praha, 2014, ISBN 978-80-262-0591-3

TROJAN, V.: Ředitel současné školy, RAABE Praha, 2015, ISBN 978-80-7496-211-0

TROJAN, V., SVOBODOVÁ, Z: Subjektivní vnímání proměny role ředitele školy a obtížné prvky výkonu této profese v současné době, Pedagogická orientace, 29(2). Brno, 2019: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/12382

Kritéria kvalitní školy: https://www.csicr.cz/cz/Kvalitni-skola

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. David Mück (07.10.2020)
  • splnění zadaných distančních aktivit
  • ústní zkouška

Pozn.: Dle aktuální situace – distanční forma, včetně atestace.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. David Mück (07.10.2020)
  • Pedagogický proces jako základní oblast života školy
  • Funkce školy a proměna jejich chápání v současné době, řízení školy v souladu s těmito funkcemi
  • Kvalita školy a její měření, kritéria kvalitní školy 
  • Autoevaluace školy
  • Hospitace jako jeden z nástrojů řízení pedagogického procesu
  • Pojetí ředitele jako pedagogického lídra

 

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK