PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Pedagogická a sociální psychologie II - OK0613022
Anglický název: Educational and Social Psychology
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020 do 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z+Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OKMN0Q134A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Ida Viktorová, Ph.D.
Neslučitelnost : O01213022
Prerekvizity : OK0615110
Záměnnost : O01213022
Anotace -
Poslední úprava: VIKTORO/PEDF.CUNI.CZ (14.11.2012)
Anotace V předmětu se studenti seznámí se základními pojmy sociální a pedagogické psychologie. Výklad se soustřední na pojmy socializace, sociální percepce a kognice s příklady z výchovných oblastí. Dalším významným okruhem bude sociální komunikace a její průběh a posledním významným tématem budou otázky sociálních skupin a jejich struktury a dynamiky. Studenti získají zásadní teoretické podklady pro sociální psychologickou práci a její porozumění a teoretická východiska pro zpracování jednoduchých diagnostických šetření zaměřených na charakteristiku jedince i sociální skupiny. Získají dovednosti nezbytné pro realizaci těchto šetření, pro analýzu získaných údajů a interpretaci.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. (17.05.2019)

Hadj Moussová Z. (2002): Kapitoly ze sociální psychologie. Liberec, PedF TU

Hayesová, N. (1998): Základy sociální psychologie. Praha, Portál

Helus, Z. (2000): Úvod do sociální psychologie. Praha, PeF UK

Hrabal, V. (2002): Sociální psychologie. Praha, PeF UK

Mareš, J., Křivohlavý, J. (1995): Komunikace ve škole. Brno, MU

Řezáč, J. (1998): Sociální psychologie. Brno, Paido

Vágnerová, M. (1995): Psychologie žáka. Praha, HTF UK

Vágnerová, M. (2001): Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha, Karolinum

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Klára Špačková, Ph.D. (03.12.2020)

Výklad se soustřední na pojmy socializace, sociální percepce a kognice s příklady z výchovných oblastí.  Dalším významným okruhem bude sociální komunikace a její průběh a posledním významným tématem budou otázky sociálních skupin a jejich struktury a dynamiky. Studenti získají zásadní teoretické podklady pro sociální psychologickou práci a její porozumění a teoretická východiska pro zpracování jednoduchých diagnostických šetření zaměřených na charakteristiku jedince i sociální skupiny. Získají dovednosti nezbytné pro realizaci těchto šetření, pro analýzu získaných údajů a interpretaci.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. (17.05.2019)

Zápočet studenti obdrží na základě alespoň 75% účasti na seminářích. Zkoušku pak studenti složí v rámci písemného testu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK