PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Sppg znevýhodněného člověka s TP II. - OBPS18022
Anglický název: Special Education - Individuals with Physical Handicap II
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/0, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OBSP18212
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Korekvizity : OBPS18912
Prerekvizity : OBPS18012
Záměnnost : OBPS18212, OBPS18915
Je prerekvizitou pro: OBPS18802
Je záměnnost pro: OBPS18915, OBPS18212, OPBP1S159B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: HAJKOVAV/PEDF.CUNI.CZ (20.02.2010)
Těžké tělesné postižení - komunikace, facilitace ( vznik a definice těžkého a kombinovaného postižení, bazální stimulace,progresivní nervosvalová a další invalidizující onemocnění ). Vrozené vývojové vady - incidence, faktory vzniku, psychosociální aspekty ( craniosynostózy, craniostenózy, deficity končetin, anomálie neurální trubice,VVV vnitřních orgánů - výskyt, symptomatologie, typy VKV, sledování a evidence VVV). Spec.pedagogická práce s klienty po poranění mozku, (rehabilitace, práce s rodinou, apalický stav, edukační důsledky). Zdravotní znevýhodnění v SPPG- typologie funkčních poruch a jejich psychosociálních důsledků ( epilepsie, diabetes mellitus,roztroušená skleroza, záchvatové stavy jiné etiologie, bolest, dietetická opatření, režimová opatření, rodina s nemocným členem, zdravotní znevýhodnění ve škole).
Literatura
Poslední úprava: HAJKOVAV/PEDF.CUNI.CZ (19.06.2010)

DUNOVSKÝ,J. Sociální pediatrie. Praha: GradaPublishing, 1999.

HÁJKOVÁ,V. Podpora speciálních vzdělávacích potřeb žáků se zdravotním znevýhodněním, PedF UK, Praha, 2008.

MATĚJČEK, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Jinočany: H&H, 2001.

OPATŘILOVÁ, D., ZÁMEČNÍKOVÁ, D.: Somatopedie. Paido: Brno, 2007.

RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L., A KOL. Speciální pedagogika. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005.

VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty.Brno: Paido, 2006

HÁJKOVÁ, V.( ed.): Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením. EPOCHA & Somatopedická společnost: Praha 2009

HÁJKOVÁ,V.,STRNADOVÁ,I.Inkluzivní vzdělávání.Praha:Grada Publishing,a.s.2010, ISBN 978-80-247-3070-7

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK