PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Seminář Bakalářské práce 1 - OB9321A42
Anglický název: Seminar BA Thesis 1
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (40)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OPBW1V131A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D.
Prerekvizity : OB9321A16
Je prerekvizitou pro: OB9321A49
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.10.2017)
Anotace předmětu: Kritická reflexe konceptu práce v oblasti výtvarného a kulturního vzdělávání. Vztah oborové teorie a empirického bádání. Metodologie výzkumu, metody pedagogického výzkumu.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.10.2017)

Cíl výuky: Vytvořit předpoklady pro realizaci pedagogického výzkumu v oblasti výtvarného oboru na úrovni bakalářské práce.

Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.10.2017)

ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. Votobia, 1997.

FULKOVÁ, M. (2008): Diskurs umění a vzdělávání, Chapter Research methods in Art

GAVORA,J. Výzkumné metody v pedagogice. Příručka pro studenty učitelství a výzkumné pracovníky. Brno: PAIDO 1996

HENDL,J. Kvalitativní výzkum. základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005

MASON, R.: Art Teachers and Action Research. Educational Action Research 13 (4), 2007, pp. 563-579. Czech version: Výtvarní pedagogové a akční výzkum. Transl. Marie Fulková. www.vuppraha.cz

MOURA, A. Art Education as Social Intervention. International Journal of Education through Art. 4 (1), pp. 29 - 43.

PRŮCHA,J. Pedagogický výzkum (Uvedení do teorie a praxe). Praha: UK 1995

ŠVAŘÍČEK R. ŠEĎOVÁ, K. a kol.Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha, Portál, 2007.

Slavík, J., Fulková, M. Výzkum a teorie edukačního procesu - slepá skvrna výtvarné výchovy? In Horáček, R.; Zálešák, J. (ed) Veřejnost a kouzlo vizuality. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2008, s. 97-109. ISBN 978-80-210-4722-8

Metody výuky -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)

seminář

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.10.2017)

Požadavky k zápočtu:

Seminární práce:

1.      Analýza zadaného textu bakalářské práce

2.      Výpisky a komentáře z odborného článku

3.      Formulace cíle výzkumu ve vlastní bakalářské práci

4.      80% účasti na seminářích.

 

Obsahové parametry:

Formulace: cíle práce, výzkumné otázky, logická struktura práce, těžiště práce, inovativnost a náročnost tématu, práce s literaturou;

postup práce, formulace závěru, přínos práce, celkový dojem

Technické parametry:

Ad 1. Prezentace v programu nastaveném na prezentaci v délce 10 minut.

 

Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.10.2017)

Sylabus:
Úvod do kvalitativního výzkumu ve VV, kontext reflexivní praxe (D. Schön). Formulace cílů výzkumu, vztah teorie a praxe výzkumu, formulace výzkumné otázky, volba metod sběru a analýzy dat. Postupy práce s odbornou literaturou. Struktura bakalářské práce, její odborné hodnocení.

Klíčová slova: kvalitativní výzkum, cíle výzkumu, výzkumná otázka, kvalitativní data, odborná literatura, kritéria hodnocení bakalářské práce.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK