PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Dokumentární tvorba 2 - střih - OB9321A31
Anglický název: Documentary Work - cut
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (40)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Linda Arbanová, Ph.D.
Prerekvizity : OB9321A22
Je prerekvizitou pro: OB9321A41
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)
Předmět by měl uvést studenty do problematiky realizace a postprodukce audiovizuálních děl a základů skladebného natáčení audiovizuálních děl. Teorie a praxe filmového střihu ? záběr, sekvence, řazení sekvencí. Klasické a netradiční řazení a spojování záběrů. Narativní struktura audiovizuálního díla. Postprodukce - střihová obrazová a zvuková skladba, zvuková dramaturgie, ruchy, hudba, dialog, komentář zvukový mix a výroba distribučních nosičů. V druhém neméně významném plánu by předmět měl rozvíjet vlastní základní dovednosti studentů ? odpovídající tvůrčí zkušenost.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)
Cíle předmětu:
Předmět by měl uvést studenty do problematiky realizace a postprodukce audiovizuálních děl a základů skladebného natáčení audiovizuálních děl. Budou seznámeni s různými způsoby spojování záběrů. Prakticky si vyzkouší zpracování natočeného materiálu v počítači, včetně zvukové postprodukce.

Literatura -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)

MAGÁL, S.: Vývoj teórií dokumentárneho filmu, Bratislava, 1996

ADLER, J.: Cesta k filmovému dokumentu

PLAZEWSKI, J.: Filmová řeč, Praha 2001

BLÁHA, I.: Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla

ARIJON, D.: Grammar of the Film Language, 2000

, Praha, 2002KUČERA, J.: Střihová skladba ve filmu a televizi

ŠMOK, J.: Začněte fotografovat SNTL, 1981

ŠMOK, J.: Úvod do skladby fotografického obrazu AMU, Praha 1979

, 1999NAVRÁTIL, A.: Cesty k pravdě či lži. 70 let čs. dokumentárního filmu

VALUŠIAK, J.: Střihovou skladbou k n-té dimenzi

REISZ, K.: Umění filmové skladby, Praha 1993

Časopisy: Film a doba, Cinepur, Iluminace, Foto video, Digitální video DV

Metody výuky -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)

přednáška/seminář

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)
Požadavky ke kontrole:
Natočení, postprodukce a preznetace videa na dané téma

Sylabus -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)
Sylabus:
Filmový střih - jeho vývoj a styly

Klasická pravidla a netradiční způsoby spojování záběrů

Narativní struktura filmu

Úprava natočeného materiálu v počítači

Zvuková montáž

DVD authoring

Klíčová slova: filmový střih, záběr, sekvence, filmová skladba, narace, zvuk,

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK