PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Prostorová, objektová a akční tvorba II - OB2321020
Anglický název: 3D Work, Object and Action Art II
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (40)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D.
Prerekvizity : OB2321016
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.07.2008)
Land-art - prostředí života, instalace. Zkoumání přírodního prostředí a prostředí vytvořeného člověkem. Studenti vytvářejí i umělá prostředí - instalace. Objekt - nálezy deklasovaného materiálu a předmětů jsou spojeny se zážitkovými procesy a dramatickými etudami. Objekty lze dotvářet - kumulace, instalace, kombinování materiálů. Body-art - komunikace a sebepoznání. Od poznávání vlastního těla student postupuje k fyzickým kontaktům, jejichž pomocí prohlubuje své sociální cítění. Výuka vrcholí změnami identity (líčení, maska, převlek). Drama - maska - rituál - akce.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.07.2008)

Cíl výuky: dovést studenty k soustavné práci na zadaném tematu v průběhu celého semestru s vyústěním realizace objektu. Hledání souvislostí a faktografie vztahující se ke zvolenému pojetí práce.

Literatura -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2008)

CÍLEK VÁCLAV. Makom. Praha 2004. Nakladatelství Dokořán. ISBN 80-86569-91-8

CÍLEK VÁCLAV. Krajiny vnitřní a vnější. Praha 2002. Nakladatelství Dokořán. ISBN 80-86569-29-2

STIBRAL KAREL. Proč je příroda krásná? Praha 2005. nakladatelství Dokořán. ISBN 80-7363-008-7

CHALUPECKÝ JINDŘICH. Nové umění v Čechách. Praha 1994. H+H. ISBN 80-85787-81-4

ZHOŘ IGOR: Proměny soudobého výtvarného umění: Praha, SPN 1992

VĚRA ROESELOVÁ: Techniky ve výtvarné výchově: Praha 1996, ISBN 80-902267-1-X

GOMBRICH, E. H.; Umění a iluze. Studie o psychologii obrazového znázorňování. Praha

Odeon, 1985.

HALL, J.; Slovník námětů a symbolů ve výtvarného umění. 1. vyd. Praha: Mladá fronta 1991

ISBN 80-204-0205-5.

HAVLÍK, V.; HORÁČEK, R.; ZHOŘ, I.; Akční tvorba. Olomouc: Ped F UP, 1991

KANDINSKY, W.; O duchovnosti v umění. 1. vyd. Praha: Triáda 1998. ISBN 80-86138-06-2.

LUCIE - SMITH, E. Art Today. Praha: Slovart, 1996. ISBN 801 - 85871 - 97 - 1.

SLAVICKÁ, M . Umění instalace. Výtvarné umění, 1994, roč. neuveden, č. 4.

REZEK, P. Tělo, věc a skutečnost v současném umění. Praha: Jazzová sekce, 1982. ISBN neuvedeno

DEMPSEYEOVÁ A. Umělecké styly, školy a hnutí. Slovart, 2002. ISBN 80 - 7209 - 402 - 5

Katalog výstavy Objekt Objekt. Metamorfózy v čase. Autor a kurátor výstavy Olaf Hanel.30.5-26.8. 2001. ISBN 80-7056-095-9

Metody výuky -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.07.2008)

přednáška/seminář

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.07.2008)

klasifikovaný zápočet

Požadavky : účast na seminářích, průběžné plnění všech zadaných úkolů - průběžná konzultace, dodržování prezentace inspiračních zdrojů, vytvoření objektu, či akce na zadané téma

Prezentace projektu, komplexní zpracování myšlenky za pomoci pramenů a faktografie, v podobě eseje v rozsahu dvou stránek + literatura.

Sylabus -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2008)

Sylabus: příprava studentů pro výuku výtvarné výchovy, prohloubení kreativní složky osobnosti, rozvíjení praktických i teoretických poznatků v oblasti prostorové a objektové tvorby. Hledání vlastního řešení, konceptu na aktuálně zadané téma na celý semestr.Téma je vždy jiné, týká se však problematiky objektu v krajině, veřejného prostoru, srovnávání městského a venkovského prostoru a konotace s pojmy ?veřejné a soukromé".

Klíčová slova: kreativita, cílevědomost, osobnost, identita, směr, informace, cit, komplexnost, důslednost.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK