|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Renáta Listíková, Dr. (04.02.2019)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Renáta Listíková, Dr. (04.02.2019)
Lehman, A., Martin-Berthet, F., Introduction a la lexicologie, sémantique et morphologie, Paris, Nathan, 2002 Le Petit Robet de langue française. Paris : Le Robet, 2010 a následující vydání Prouvost, Jean, Les Dictionnaires de langue française, Paris, PUF, 2002, éd. Que sais-je? Bibliographie complémentaire : Holeček, Holeš, Francouzština v Evropě, Olomouc, UJP, 2006 Galisson, Robert, Inventaire thématique et syntagmatique du français fondamental, Paris, Hachette et Larousse, 1971 et éditions suivantes Listíková, R. "Suites d‘un contresens latin pour la dénomination de la "Bohême" et des "Tchèques" en français", in Dialogue des cultures : interprétation, traduction, Šotolová, J.; Čeňková, I. Praha: UK FF, 2006, s. 57-69. Listíková, R. <<De l'ambiguïté du nom "BOHEME" en français et de ses connotations au niveau de la réception culturelle>> in Langue et société, dynamique des usages, Opera Romanica 5, Pešek, O. (éd.), České Budějovice, Jihočeská univerzita, 2004, s. 22-29. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Renáta Listíková, Dr. (04.02.2019)
Disciplína je ukončena zkouškou po letním semestru. Zkouška má formu písemnou a ústní. Písemná část prověřuje zvládnutí učiva formou teoretických otázek a praktické ukázky analýzy tvoření francouzsklých slov. Úspěšná písemná část je podmínkou ústní zkoušky. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Renáta Listíková, Dr. (04.02.2019)
I. Francouzská slovotvorba - struktura francouzského lexika, terminologie pro studium slovotvorby - synchonní a diachronní pohled na francouzskou slovní zásobu; etymologie - charakter francouzské slovní zásoby z pohledu diachonie : dva typy formování slovní zásoby a jeho důsledky; dublety - prostředky francouzské slovotvorby : výpůjčky; derivace, kompozice (skládání), redukce; neologie - soudobé tendence II. Uvedení do lexikografie - způsoby klasifikace, třídění a definice lexika - typy slovníků (výkladové, encyklopediocké, speciální) - samostudium především formou vlastní praxe
|