PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Individuální přístupy k žákům v matematice - O01310001
Anglický název: Individual approaches to pupils in mathematics
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019 do 2021
Semestr: oba
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: 0/2, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (20)
letní:neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Michaela Kaslová
Mgr. Marie Tichá, CSc.
Vyučující: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (06.02.2021)
Kurz je zaměřen na posilování profesních kompetencí studentů. Předpokládá se propojení poznatků a zkušeností ze studia pedagogických a psychologických disciplín, matematiky a její didaktiky a praxe.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (06.02.2021)

Pochopit možnosti, podmínky a hranice individualizovaného přístupu ve vyučování matematice k různým typů žáků.

Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (06.02.2021)

Hejný, M. Kuřina, F. Dítě, škola a matematika

Materiály na stránkách SUMA (bude upřesněno na semináři)

M. Rendl, N. Vondrová a kol. Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů

N. Vondrová , M. Rendl a kol. Kritická místa matematiky základní školy v řešeních žáků

Úlohy ze soutěže Klokan (kategorie Klokánek a Benjamin)

Vzdělávací programy

Učebnice pro 1.-5.ročník ZŠ

Další literatura bude uváděna na seminářích

 

Metody výuky -
Poslední úprava: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (06.02.2021)

Kombinace přednášky s dílnou. 

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (06.02.2021)

Požadavky k udělení zápočtu:
Aktivní účast ve výuce. Vypracování úkolů podle pokynů zadaných ve cvičení,

Při distanční výuce je požadována kamera a funkční mikrofon.

Odkaz na spojení: https://meet.google.com/uua-yvoa-cep

Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (06.02.2021)

V diskusi ujasníme, jak chápeme heterogenitu a diferenciaci.

Jak chápeme rozdíly mezi individuálním přístupem a společným vzděláváním

Budeme se zabývat možnými cestami individualizace a diferenciace žáků (v tématech společně vybraných se studenty, např. Pravidelnosti a závislosti - úměrnost, tabulky a grafy; Zlomky; Obsah geometrických útvarů na 1. stupni ZŠ; Tvoření úloh dané struktury, ve zvoleném kontextu / prostředí)

Budeme posuzovat možnosti uplatňování badatelsky orientovaného vzdělávání

Budeme se zamýšlet nad reakcemi učitelů

Pokusíme se hledat možné cesty odstraňování nedostatků a miskoncepcí

 

  •  

     

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK