|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (07.09.2020)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (13.09.2018)
ČERNOUŠEK, Michal: Děti a svět pohádek. Praha: Albatros, 1990. ISBN 80-00-00060-1. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (28.11.2021)
V souladu s integrativním modelem čtenářské pregramotnosti budou představeny možnosti interpretace knihy a práce s knihou k podpoře porozumění textu a motivaci pro budoucí čtenářství. Ukázky budou vycházet i z různých literárních druhů, žánrů a typů knih, konkrétně: 1) Beztextové knihy, wimmelbuchy - výzvy pro dospělého jako zprostředkovatele knihy 2) Obrázkové knihy, zejména pro dvouleté děti a práce s nimi 3) Próza s dětským hrdinou, próza se zvířecím hrdinou 4) Naučné knihy a práce s nimi 5) Rozvoj prosociálních vztahů 6) Způsoby zprostředkování tématu jinakosti/odlišnosti, životu s handicapem 7) Čtenářský koutek v MŠ 8) Práce s poezií v mateřské škole 9) Klasické pohádky a tvorba lapbooku 10) Časopisy pro děti předškolního věku, výběr kvalitní dětské literatury 11) Využití čtenářských kostek dle modelu EUR 12) Rozvoj emoční inteligence skrze dětské knihy |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (28.11.2021)
Aktivní účast na semináři Seminární práce prezentovaná na semináři, v níž studenti prokáží orientaci v literatuře pro děti předškolního věku a schopnost interpretace literárního textu, dovednost pracovat s vybranou knihou vhodnými metody E-U-R, které by motivovaly děti ke čtení, rozvíjely u nich dovednosti předcházející čtení a orientovaly je ve světě. |