|
|
|
||
Poslední úprava: RAMBO/PEDF.CUNI.CZ (07.10.2012)
|
|
||
Poslední úprava: RAMBO/PEDF.CUNI.CZ (27.09.2016)
⦁ BENEŠ, P., RAMBOUSEK,V., FIALOVÁ, I. (eds.) Vzdělávání pro život v informační společnosti I. Praha : Vydavatelství ČVUT Praha, 2005, 262 s. ISBN 80-7290-198-2. |
|
||
Poslední úprava: RAMBO/PEDF.CUNI.CZ (27.09.2016)
Požadavky ke zkoušce |
|
||
Poslední úprava: RAMBO/PEDF.CUNI.CZ (21.09.2011)
Východiskové pojmy a konstrukce z oblasti pedagogiky, psychologie a teorie řízení, systémový pohled na vyučovací proces
Problematika vnitřních a vnějších podmínek učení, taxonomie výukových cílů, operacionalizované vymezení cílů, aplikace při strukturaci a učiva a konstrukci výukových programů Hlavní soudobá paradigmata a směry vzdělávání související s technickými prostředky, psychodidaktické soustavy a jejich vazby k inovativním přístupům ve vzdělávání Základní charakteristiky proudu behaviorální psychologie, behaviorální a neobehaviorální teorie učení, behaviorální strategie řízení, programované učení, historie a transfer do současnosti, systém řízeného učení Základní charakteristiky proudu kognitivní psychologie, konstruktivistická teorie učení, instruktivní a konstruktivní v pedagogice, projektový přístup k edukaci, problémový přístup, konstruktivní a kolaborativní přístup Koncept informační společnosti, konsekvence ekonomické a sociální, budování informační společnosti z hlediska zákl. koncepčních a programových dokumentů Problematika klíčových kompetencí, informační gramotnosti, ICT gramotnosti a informační výchovy Technické prostředky pro podporu získávání, zpracování a komunikaci informací v edukačních procesech, základní terminologické konstrukty oblasti Charakteristické vlastnosti a specifické rysy ICT z hlediska edukace Didaktické aspekty technických výukových prostředků, funkce technických výukových prostředků Hlavní přínosy ICT pro vzdělávání, směry aplikace technologií ve vzdělávání, oblasti a druhy aplikací, dimenze využití ICT ve školách Proměny edukačního prostředí na bázi ICT v procesuální, kurikulární a systémové a organizační rovině při změnách edukačního prostředí, paradigma vzdělávání a organizace vzdělávání |
|
||
Poslední úprava: RAMBO/PEDF.CUNI.CZ (07.10.2014)
Požadavky k zápočtu Vytvoření kvalitní zápočtové práce z oblasti zaměření předmětu ve struktuře a formě dle zadání. Není-li specifikováno v zadání jinak, požaduje se práce původní, obsahově soudržná a ucelená odborná písemná práce, vytvořená samostatně na základě v práci citované literatury a dalších informačních zdrojů. Odevzdaná práce může být vrácena k úpravě či přepracování. Uznaná práce zakládá důvod k udělení zápočtu. |