|
|
|
||
Poslední úprava: KITZL8AP (04.10.2013)
|
|
||
Poslední úprava: KITZL8AP (04.10.2013)
Poznání a pochopení zákonitostí vzniku a vývoje dětského výtvarného projevu, jeho stádií, charakteristických rysů a jejich příčin a významu dětského výtvarného projevu pro zdravý rozvoj dítěte. |
|
||
Poslední úprava: KITZL8AP (06.10.2015)
BABYRÁDOVÁ, H.: Symbol v dětském výtvarném projevu. MU, Brno 1999. DOPORUČENÁ LITERATURA: AUMONT, J., Obraz, Praha: AMU, 2005 |
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)
PŘEDNÁŠKA/SEMINÁŘ |
|
||
Poslední úprava: KITZL8AP (04.10.2013)
Prezentace a reflexe poznatků ze studijní literatury, analýza a hodnocení dětských výtvarných prací v určených termínech; prezentace seminární práce.
|
|
||
Poslední úprava: KITZL8AP (04.10.2013)
Výtvarný projev, kresba, malba, modelování, ontogeneze, fylogeneze. Stádia, charakteristické rysy, typologie. sylabus: Výtvarný projev ve fylogenezi a ontogenezi. Vnik a vývoj výtvarného projevu, jeho charakteristické rysy a jejich příčiny. Stadia vývoje výtvarného projevu dítěte a dospívajícího. Výchovné a vzdělávací aspekty předmětu, rozvoj rozumových, citových a morálních dispozic dítěte. Výtvarná, psychologická a umělecká typologie. Překlenutí tzv. krize výtvarného projevu v období mezi dětstvím a dospíváním - výtvarná výchova, setkávání se skutečností, objevování a poznávání výtvarného řádu. Osobnostní, individuální a kulturní kontexty. |