PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Didaktika FJ II – reflexe praxe - OPNF2F106A
Anglický název: Didactics II - reflective teaching practice
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017 do 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 15 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: francouzština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Soubory Komentář Kdo přidal
stáhnout Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz (1).jpg Kateřina Esserová, DiS.
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (02.02.2019)
Cílem předmětu je v návaznosti na předchozí kurz Didaktika I rozvíjet dovednosti didaktické transformace vzdělávacího obsahu předmětu francouzština vzhledem k individuálním a věkovým zvláštnostem žáků. Tématem jsou zejména řečové dovednosti a jazykové prostředky a jejich evaluace, ale i reflektivní kompetence (observace a analýza hodin, práce s videem). Pracuje se i na rozvoji kompetencí strategických, a to jak u žáků, tak učitelů. Významnou složkou výuky je reflexe konkrétních didaktických situací z praxí studentů na základní škole a nižších stupních víceletých gymnázií.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (02.02.2019)

Základní literatura:

COURTILLON J. Élaborer un cours du FLE. Paris: Hachette FLE, 2014.

CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2005.

CUQ, J.-P. (dir.) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International, 2003.

VANTHIER, H. : L'enseignement aux enfants en classe de langue. Paris: CLE International, 2009.

 

Základní literatura k videoreflexím:

Daill, E., Stirman, M., Écrit et gestion du tableau. Hachette FLE, 2015.

Daill, E., Stirman, M., Oral et gestion du tableau. Hachette FLE, 2017.

 

Doplňková literatura:

BERTOCCHINI, P., CONSTANZO, E.: Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris: CLE International, 2008.

(coll.) Enseigner le FLE - Pratiques de classe. Paris: Belin, 2005.

HENDRICH, J. a kol.: Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (02.02.2019)

1. cyklus - před praxemi
Řečové dovedností vs. Jazykové prostředky
Plánování hodin
Evaluace
Práce s učebnicí

2. cyklus
Reflexe rozvoje jazykových dovedností
Evaluace a autoevaluace učitele a žáka
Třída jako didaktická prostor a komunikace učitel-žák
Jazykové prostředky (úvod)

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (02.02.2019)

Aktivní účast ve výuce (max. 2 absence).

Rozboz videonahrávky - vytvoření pracovního listu pro ostatní studenty.

Rozbor vybranných didaktických situací na základě portfolia ze souvislé praxe I. 

Max. jeden opravný pokus.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK