Poslední úprava: PROCHJ/PEDF.CUNI.CZ (29.11.2009)
Do témat předmětu patří zejména pedagogická diagnostika žáka a autodiagnostika a reflexe v práci učitele, dále pak
- subjektivita v pedagogickém pozorování, hodnocení a klasifikaci žáků;
- strukturované hodnocení a klasifikace, kriteriální hodnocení;
- vývoj, administrace a zpracování didaktických testů, vlastnosti testových úloh s ohledem na počítačové zpracování;
- statistické metody a výpočetní zpracování klasifikace, škály;
- evaluační prostředky a výzkumy (PISA, TIMSS, Kalibro, státní maturita aj.);
- diagnostický SW, podpůrné programové aplikace, užití statistických funkcí tabulkových kalkulátorů, statistické balíky.
Poslední úprava: PROCHJ/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2009)
Contents of the subject includes in particular themes pedagogical diagnostic of student, self-diagnostics and reflection in the work of teachers and furthermore
- subjectivity in pedagogical observation, evaluation and classification of pupils;
- structured evaluation and classification, criterial evaluation;
- the development, administration and processing of educational tests, characteristics of test tasks with respect to computer processing;
- statistical methods and computer processing of classification scales;
- evaluation and research resources (PISA, TIMSS, Caliber, state graduation, etc.);
- diagnostic software, support software applications, using of statistical functions and calculation sheets, statistical packages.
|