|
|
|
||
Poslední úprava: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (21.10.2011)
|
|
||
Poslední úprava: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (21.10.2011)
Primárním cílem předmětu je zvýšení sociální kompetence budoucích pedagogických pracovníků, získání vědomostí a dovedností, které mohou absolventi uplatnit v praxi v oblasti preventivního působení. Sekundárním cílem je ukázat studentům, v jakých oblastech školního života lze uplatňovat poznatky sociální pedagogiky. |
|
||
Poslední úprava: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (03.09.2016)
Literatura:
|
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D. (27.09.2020)
Požadavky ze zkoušce: BENDL, S. Nárys sociální pedagogiky. Praha : UK v Praze - Pedagogická fakulta, 2014. • povinně je třeba prostudovat kapitolu z učebního textu (bude předmětem ověřování): BENDL, S. Základy sociální pedagogiky. Praha : UK v Praze - Pedagogická fakulta, 2016, s. 51-131. • studující má na splnění podmínek zkoušky celkem tři pokusy, z toho dva opravné,
BENDL, S. Základy sociální pedagogiky. Praha : UK v Praze - Pedagogická fakulta, 2016, s. 51-131. Kvůli pandemii koronaviru (nedostupnost publikace) lze nahradit částí kapitoly „Výchovné problémy a profesionální intervence“ (s. 225–254) z publikace „Vychovatelství. Učebnice teoretických základů oboru.“ (2015) a vybranými pasážemi z publikace "Základy sociální pedagogiky" (2016), které jsou k dispozici v MOODLU.
|
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D. (30.11.2016)
Sylabus: historický vývoj sociální pedagogiky, významné osobnosti sociální pedagogiky (A.S.Makarenko, Don Bosco) vztah sociální pedagogiky k jiným disciplinám, cíl, předmět, definice, pracovní pole sociální pedagogiky, funkce a úkoly sociální pedagogiky, pojetí sociální pedagogiky, prostředí a výchova, rizikové chování a školní kázeň, multikulturní výchova a interkulturní vzdělávání. |