|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (02.02.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (02.02.2021)
Seznámit studenty s problematikou reflexe a hodnocení v současné výtvarné výchově. Zaměřit pozornost na proces i produkt ve Vv. Učit studenty navrhovat vhodné způsoby zpětné vazby v návaznosti na logiku výtvarných úkolů, jejich učiva, cílů, výtvarných prostředků a jednotlivých vizuálních médií. Předmět má rozvíjet schopnost studentů reflektovat výtvarné vnímání a tvorbu i schopnosti komunikovat o rozpoznaných významech a zkušenostech subjektu s cílem jejich budoucího využití ve výuce výtvarné výchovy. Student, jako reflektivní praktik, je veden k uvažování o vlastních navrhovaných výtvarných úkolech a širších projektech a jejich možné revizi. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (17.02.2017)
Dytrtová, K., Raudenský, M. Kotext. Tvar, zvuk a gesto, tvůrce, učitel a žák. Ústí nad Labem: FUD ÚJEP a PedF UK 2015. ISBN 978-80-7414-920-7, 978-80-7290-828-8 Fulková, M. Diskurs umění a vzdělávání. Jinočany: H&H 2008. s.105-113 SLAVÍK,J. Hodnocení v současné škole.(Východiska a nové metody v praxi) Praha : Portál 1999.ISBN 80-7178-262-9. TOMKOVÁ, A. Práce s žákovským portfoliem v primární škole. In Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha: Verlag Dashofer 2005 - dostupný i na internetu TOMKOVÁ, A., STRCULOVÁ, V. Portfolio ve třetím ročníku základní školy. In Kritické listy. 2002, č.9, s.36-37. Tomková, A. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole. Praha: PedF UK 2007. ISBN 978-80-7290-315-3 Hajdušková, Jakubcová, L., Fulková, M., Sehnalíková, V. Metodika II. Metodika realizace vzdělávacího galerijního/muzejního programu. Praha: PedF UK, UPM, Galerie Rudolfinum v Praze 2013 STANDARDY PRO ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Výtvarná výchova |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (07.02.2018)
přednáška, četba, analýza procesu výuky, plánování vlastní výuky, reflektivní dialog, analýza výtvarných prací, výtvarné portfolio, kvalitativní výzkumné metody |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (02.02.2021)
Požadavky ke zkoušce: aktivní účast na přednáškách a v seminářích studium zadané literatury účast při výzkumném ověření podpůrné struktury reflektivního profesního porfolia studium okruhů ke zkoušce, zveřejněnách v Moodle ústní kolokviální zkouška Vzhledem ke komplikované situaci a vládním opatřením proběhne výuka předmětu distanční formou dle pokynů vyučující/ho v prostředí MS TEAMS |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (07.02.2018)
Obsahem předmětu jsou reflexe a hodnocení výtvarného procesu a jeho možnosti v primárním vzdělávání. V návaznosti na předmět Reflektivní praxe si studenti všímají vztahu výtvarného procesu a jeho produktu. Pozorují a studují druhy a metody reflexe a hodnocení ve Vv. Učí se navrhovat vhodné způsoby zpětné vazby v návaznosti na logiku výtvarných úkolů, jejich učiva, cílů, výtvarných prostředků a jednotlivých vizuálních médií. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (02.02.2021)
Požadavky ke zkoušce: aktivní účast na přednáškách a v seminářích studium zadané literatury spolupráce při výzkumném ověření podpůrné struktury reflektivního portfolia studium okruhů ke zkoušce, zveřejněnách v Moodle ústní kolokviální zkouška společná pro předměty Didaktika Vv I.- IV. |