PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2015/2016
   Přihlásit přes CAS
Edukace žáka se zdravotním oslabením - OKN2317034
Anglický název: Education of Health-disadvantaged Pupils
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2014 do 2017
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 4 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. MUDr. Karel Dohnal, CSc.
PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
Prerekvizity : OKN2317019
Anotace -
Poslední úprava: BLAZKOV/PEDF.CUNI.CZ (19.12.2014)
Předmět se zaměřuje na zdravotní oslabení dítěte a z něho vyplývající znevýhodnění v edukačním procesu. Obsah předmětu vychází z vymezení základních pojmů. Předkládá systém poradenství pro žáky zdravotně oslabené.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: BLAZKOV/PEDF.CUNI.CZ (19.12.2014)

Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou zdravotně oslabeného dítěte a z něho vyplývající znevýhodnění v edukačním procesu.

Literatura
Poslední úprava: BLAZKOV/PEDF.CUNI.CZ (19.12.2014)

Jucovičová, D., Žáčková, H. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2697-7.

Křivohlavý, J. Psychologie nemoci. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0179-0.

Matějček, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. 3. vyd. Jinočany: H a H, 2001. ISBN 80-86022-92-7.

Šauerová, M., Špačková, K., Nechlebová, E. Speciální pedagogika v praxi. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4369-1.

Vítková, M. Somatopedické aspekty. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-134-0.

Zelinková, O. Poruchy učení. 11. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-514-1.

 

Sylabus -
Poslední úprava: BLAZKOV/PEDF.CUNI.CZ (19.12.2014)

1. Zdravotní znevýhodnění a zdravotní oslabení dle platné legislativy. Speciální vzdělávací potřeby žáka zdravotně znevýhodněného a oslabeného. IVP. Poradenská pracoviště.

2. Edukace žáka s tělesným postižením.

3. Edukace žáka s lehkým mentálním postižením a narušenou komunikační schopností.

4. Edukace žáka s oslabením zraku, sluchu.

5. Edukace žáka s poruchami učení a chování.

6. Chronicky nemocný žák v edukačním procesu. Hospitalizace a hospitalismus. Žák s epilepsií, alergický žák.

 

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (27.01.2018)

Předpokladem pro udělení zápočtu je úspěšné absolvování zápočtového testu (min. 70 %).

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK