|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. MgA. Markéta Magidová, Ph.D. (29.11.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. MgA. Markéta Magidová, Ph.D. (09.09.2021)
Orientace v současných uměleckých tendencích, chápání díla v širších teoretických, historických i sociálních kontextech, aktivní vlastní tvůrčí práce a schopnost inovovat pedagogické úkoly v kontextu současnéhou uměleckého dění. |
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.04.2009)
Barthes, R.: Světlá komora. Bratislava 1994. Bělohradský, V.: Svedeme to na obrazy? in. Lidové noviny, 22. září 2004, s.1 a 11. Birgus, V., Mlčoch, J.: Česká fotografie 20. století. Praha: UPM a Kant, 2005. ISBN 80-86217-89-2. CIKÁNOVÁ, K.; Oživlé předměty. Objektová tvorba ve výtv. i dram. výchově dětí MŠ. Metodické listy pro předškolní vzdělávání. 24. aktualizace, Praha: RAABE, 2005. DAVID, J.; Hra a její duchovní tvar. in Ke kořenům oduševnělého tvaru. Symposium INSEA 1998. Ústí n. L.: 1999. Grygar, Š.: Konceptuální umění a fotografie. Praha 2004 Kesner, L. ml.: Vizuální teorie. Praha 1997 Neff, O.: Neffův průvodce digitální fotografií. Institut digitální fotografie: Praha 2004 HAZUKOVÁ, H.: Cyklus článků věnovaný výtvarné výchově - RAABE Vedení mateřské školy (VMŠ). ISBN 80-902189-2-X. 5. (e) Výtvarné vnímání jako záměrná činnost (ve výtvarné výchově) v mateřské škole II VMŠ. D1.14, s.1 - 21, únor 1999. 9. (i) Výtvarná imaginace, tvořivost, komunikace I (Imaginace). VMŠ . D1.21,s.1 - 20 , květen 2000. 12. (l) Přetvářecí činnosti a výtvarná výchova v mateřské škole. VMŠ, D1.29, s.1 - 19, únor 2002.
Časopisy: Výtvarná výchova, Ateliér, Digitální foto,National Geographic aj.
|
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.04.2009)
seminář |
|
||
Poslední úprava: Mgr. MgA. Markéta Magidová, Ph.D. (09.09.2021)
Zápočet. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. MgA. Markéta Magidová, Ph.D. (29.11.2021)
* Klíčová slova: Předmět se v blocích soustředí na analýzu jazyka současného umění a snaží se najít tvůrčí pedagogická východiska v těchto projektech. Zatímco první blok studenty aktivně seznamuje s řečí, strategiemi a postupy ve výtvarném umění, v druhém bloku se studenti soustředí na vlastní tvůrčí pedagogické aplikace. Poslední hodina spočívá ve skupinové reflexi výsledku projektů. Z technických prostředků je k využití digitální kresba na tabletu, práce v grafických či fotografických programech Adobe tak, aby výstupy měly profesionální charakter. |