|
|
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (20.06.2008)
|
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.04.2009)
Cíl výuky: Vytvořit předpoklady pro aplikaci získaných poznatků o metodách pedagogického výzkumu a jejich využití :při řešení diplomových úkolů zadaných na katedře výtvarné výchovy a při řešení problémů individuálních výzkumných projektů ve školní praxi studentů ve výtvarné výchově na primárním stupni základního vzdělávání. |
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.04.2009)
1. DISMAN,M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum 1993 2. GAVORA,J. Výzkumné metody v pedagogice. Příručka pro studenty učitelství a výzkumné pracovníky. Brno: PAIDO 1996Skalková.,J.a kol.: Úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu. Praha, SPN 1983 3. HENDL,J. Kvalitativní výzkum. základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005 4. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum 1998 5. PRŮCHA,J. Pedagogický výzkum (Uvedení do teorie a praxe). Praha : UK 1995 6. SILVERMAN, D. Jako robiť kvalitatívny výskum. Bratislava: Pegas 2005 |
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.04.2009)
seminář |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (12.10.2018)
* Požadavky k zápočtu: |
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.04.2009)
Teorie: Vzdělávání výtvarných pedagogů a výzkum Pedagogický akční výzkum jako výzkume kvalitativní, praktický, participační, reflexivní a se zřetelem k sociálním změnám v prostředí škol a prostředí vizuální kultury. Schönova koncepce reflexivní praxe a reflexivního praktika. Eisnerova syntéza uměleckého a pedagogického výzkumu. Praxe:Plánování výzkumu ve výtvarné výchově. Praktické pokyny: Převedení nápadů do plánu akčního výzkumu, který obsahuje: místo, zaměření, sestavení výzkumné skupiny, hlavní myšlenku, mapování terénu, pracovní hypotézu, kroky výzkumu, techniky pro sběr materiálu výzkumu, pozorování a reflexe akce, vyhodnocování. Psaní kazuistik a výzkumných zpráv.
Klíčová slova: akční výzkum, výzkum založený na zkoumání činností praktiků ve školní praxi, výzkum vztažený k praxi umělecké a designérské tvorby. Nové ?umělecké" metody kritického kvalitativního bádání, reflexivní praktik. |