|
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (07.09.2020)
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (07.09.2020)
1. Využít řešení úloh jako nástroje k budování kognitivní struktury studenta. Orientací na řešitelské strategie bude systematicky rozvíjena metakognice studenta. 3. Umožnit studentům diagnostikovat vlastní matematické schopnosti a znalosti a v případě potřeby jim nabídnout možnost reedukace (zejména u nosných matematických pojmů). Tímto dát zkušenosti studentům využitelné v budooucí praxi. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Radka Havlíčková, Ph.D. (30.09.2020)
Polya, G.: Jak to řešit? MatfyzPress, Praha. 2016 Kopka, J.: Umění řešit matematické problémy. RNDr. Karel Hoza - HAV, Praha. 2013
Blažková, R., Matoušková, K., Vaňurová, M., Staudková, H.: Matematika pro 3. ročník základních škol. Nakladatelství ALTER, Všeň. 2009 Blažková, R., Matoušková, K., Vaňurová, M.,: Matematika pro 4. ročník základních škol. Nakladatelství ALTER, Všeň. 2009 Justová, J.: Matematika pro 5. ročník základních škol. Nakladatelství ALTER, Všeň. 2008 Hejný, M., Jirotková, D., Slezáková-Kratochvílová, J. Michnová, J.: MATEMATIKA 3, učebnice pro základní školy. Nakladatelství Fraus, Plzeň 2009 Hejný, M., Jirotková, D., Bomerová, E.: MATEMATIKA 4, učebnice pro základní školy. Nakladatelství Fraus, Plzeň 2010 Hejný, M., Jirotková, D., Bomerová, E., Michnová, J.: MATEMATIKA 5, učebnice pro základní školy. Nakladatelství Fraus, Plzeň 2011 Různé sbírky úloh a matematických problémů, soubory úloh z Klokánka či jiných soutěží pro žáky 1. stupně ZŠ.
Hejný, M.: Barevná bludiště. Materiál KMDM. Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky, Praha, 1998. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Radka Havlíčková, Ph.D. (30.09.2020)
Výuka bude vedena důsledně konstruktivistickým způsobem. Hlavním nástrojem výuky budou problémové situace a jejich řešení studenty. Studenti budou vedeni k vlastní tvorbě serií úloh se stupňující se obtížností (s ohledem na individuální potřeby žáků). V případě přechodu na distanční výuku z důvodu nemožnosti konat prezenční výuku na fakultě:
ODKAZ NA MOODLE KURZ: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=10329 (heslo/klíč na vyžádání u vyučující příslušné paralelky) |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Radka Havlíčková, Ph.D. (30.09.2020)
Požadavky k ukončení kurzu klasifikovaným zápočtem (KZ):
2. Napsání testu se ziskem alespoň 60 % bodů. Forma zadání testu (prezenční/online/distanční) bude upřesněna na základě situace koncem semestru. 3. Vypracování seminární práce formou průběžných úkolů (řešení zadaných úloh s popisem vlastního myšlenkového procesu, popis řešitelské metody, tvorba gradovaných sérií úloh). Průběžné odevzdání do Moodle.
ODKAZ NA MOODLE KURZ: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=10329 (heslo/klíč na vyžádání u vyučující příslušné paralelky) |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (07.09.2020)
Sylabus 2. Metoda dramatizace (od dramatizace k simulaci a k tabulce, tvorba proceptu). 3. Metoda rozkladu: a) řetězení, b) klasifikace. 4. Série specifických metod (simplifikace, od konce, geometrické místo bodů, analogie atd.). 5. Odhalování pravidelností v různých prostředích metodou: posloupnosti, tabulky, grafu (procesuální uchopení pravidelností pomocí rekurze i konceptuální pomocí vztahu). 6. Metoda uvolňování konstant (jako nástroj procesu zobecňování v prostředí geometrickém, aritmetickém, algebraickém i kombinatorickém). |