PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2012/2013
   Přihlásit přes CAS
Didaktika výchovy ke zdraví I - ON2317003
Anglický název: Didactics of Education towards Health I
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2012
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: 30 / 30 (40)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Vyučující: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Je korekvizitou pro: ON2317007
Je neslučitelnost pro: ONPP146, ONPP1419, ONPP1414, ONPP1418, ONPP1422
Je prerekvizitou pro: ON2317011, ON2317010, ON2317016, ON2317015, ON2317014, ON2317013, ON2317012, ON2317009
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (30.10.2010)
Pojetí předmětu se opírá o dokument WHO "Zdraví 21", koresponduje s Národním programem rozvoje vzdělávání v ČR a vychází z rámcových vzdělávacích programů pro základní a středoškolské vzdělávání v oblasti výchovy ke zdraví. Předmět přispívá k rozvoji didaktického myšlení studentů učitelství pro naplnění očekávaných výstupů vzdělávací oblasti Člověk a zdraví ve školní praxi. Klade důraz na systémové chápání výuky, vysvětluje aplikační a integrační pojetí výchovy ke zdraví.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (30.10.2010)

Cílem předmětu je poskytnout studentům učitelství hlubší teoretické základy oborové didaktiky zaměřené na potřeby vzdělávání v oblasti podpory zdraví a na realizaci výukových cílů výchovy ke zdraví na ZŠ a SŠ.

Literatura
Poslední úprava: KOVARIKM/PEDF.CUNI.CZ (03.10.2016)

BELZ, H.; SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6
KALOUS, Z.; OBST. O. aj. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8
MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Výukové metody. Brno : Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5
MARÁDOVÁ, E. Proměna české školy jako výzva pro nové pojetí didaktiky oboru rodinná výchova a výchova ke zdraví. In. Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu. Brno : PedF MU, 2004.
MAREŠ, J.; SLAVÍK, J.; SVATOŠ, T.; ŠVEC, V. Učitelovo pojetí výuky. Brno : Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1937-9
PASCH, M. aj. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 1998.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : MŠMT, 2009.
SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha : Portál, 1999. 190 s. ISBN 80-7178-262-9
SKALKOVÁ, J. Obecná didkatika.Grada, 2007 ISBN 978-80-247-1821-7

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.10.2013)

Požadavek k zápočtu - odevzdané portfolio.

Sylabus -
Poslední úprava: KOVARIKM/PEDF.CUNI.CZ (03.10.2016)

 

  1. Systém kurikulárních dokumentů. Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v rámcových vzdělávacích programech.

  2. Analýza vzdělávací oblasti Člověk a zdraví. Charakteristika vzdělávací oblasti.  Cílové zaměření vzdělávací oblasti. Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru

     Praktické a emocionální potřeby žáka. Výchovně – vzdělávací cíle ve výuce VkZ.

 3. Výběr činností pro vyučovací hodinu VkZ.  Příprava učitele na vyučování.  Plánování, výuky, vztah mezi cíli hodiny, postupy a činnostmi

4.  Vyučovací hodina Výchovy ke zdraví. Struktura vyučovací hodiny.

5. Organizační formy VkZ. Hodnocení jednotlivých organizačních forem výuky pro konkrétní   

      učivo výchovy ke zdraví.

6. Výukové metody ve VkZ.

7. Didaktické zásady ve vyučování Výchovy ke zdraví.

8. Problematika hodnocení ve výchově ke zdraví.

9.  Motivace žáků ve Výchově ke zdraví. 

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK