Posláním předmětu je dosažení adekvátní uživatelské informační gramotnosti specifikované pro využití ve vychovatelské praxi i v rámci dalšího studia.
Cílem předmětu je dosažení uživatelských dovedností pro práci s operačním systémem a se základními programy MSO,využívání komunikačních a informačních služeb internetu a seznámení s dalšími aplikačními programy k podpoře vlastních tvůrčích schopností a k získání patřičného nadhledu pro realizaci aktivit v pracovních činnostech vedených vychovatelem. Cílem je také seznámení práce s videokamerou a seznámení s principy editace videopořadů na PC.
Literatura
Poslední úprava: KAUCKY/PEDF.CUNI.CZ (11.09.2012)
RAMBOUSEK, V A KOL.: Práce s počítačem, Praha, Fortuna 2004
JIROUŠKOVÁ, I.: Metodika informačních technologií a jejich volnočasové využití, Praha, PedF UK 2006
JIROUŠKOVÁ, I.: Videotechnika a počítač pro výuku i volný čas, Praha, PedF UK 2008
PECINOVSKÝ, J.: MS Word 2007, Podrobný průvodce, Praha, Grada 2007
JIROUŠKOVÁ, I.: Videopořady snadno a rychle s editačními programy Pinnacle studio, Praha, PedF UK 2011
Sylabus
Poslední úprava: KAUCKY/PEDF.CUNI.CZ (11.09.2012)
Technické a programové vybavení osobních počítačů, seznámení s jednotlivými částmi počítačů a periferními zařízeními.
Základy uživatelských dovedností, ovládací prvky, zásady práce s programy, principy práce se soubory a adresáři, práce s okny, vkládání symbolů a obrázků, tvorba a vkládání tabulek, využívání schránky, kopírování a ukládání souborů, úprava písma, formáty, zpracování a úpravy dokumentů.
Vyhledávání informací a dat na internetu, seznámení s web prohlížeči.
Základy práce s videotechnikou, typy a zpracování scénářů, přenos videodat do počítače, seznámení a samostatná práce s editačním programem (import, editace, export).
Výstupy: Zápočtové práce
Písemná část: Námět videopořadu doplněný obrázky v textu a obsahový scénář videopořadu ve formě tabulky.
Praktická část: Zhotovení kompletního videopořadu se zaměřením na činnost vychovatele v délce cca 3 min.