Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (13.11.2019)
1. Matematika a architektura (slohy, osová souměrnost, půdorysy, rozměry, odhady, světlo a stín, tvary jako dekorace, transformace 3D-2D, podobnost a podobně), matematika a volný prostor, matematika a historie. 2. Matematika folklor, Antropomatematika a etnomatematika, Matematika a Tělesná výchova, sport, poznáním sportů k tvorbě úloh žáky i učitelem, prvky statistiky a pravděpodobnosti v tělesné výchově. 3. Matematika a výtvarné umění (ornamentika a secese, geometrizující prvky v umění, kubismus, Vasarely, fraktály), návštěva výstavy abstraktního umění. 4. Hudební výchova, hudba a matematika nejen práce se zlomky, závislosti, prvky kombinatoriky, tvorba specifických představ, hudební díla inspirovaná matematikou. 5. Literatura a tvorba prostorových představ, alternace k vyjádření kvantity v beletrii, Sci?fy a matematika, hledání spojitostí, využitelnost v různých tématech. 6. Hry a jejich matematická podstata, role motivační, role přípravná (rozvoj schopností, rozšíření slovní zásoby), role prohlubující, aplikační, terapeutická. Pozn. sylabus lze modifikovat v proporcích témat dle zájmu studentů, případně rozšířit o jedno téma dle dohody.
Poslední úprava: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
1. Matematika a architektura (slohy, osová souměrnost, půdorysy, rozměry, odhady, světlo a stín, tvary jako dekorace, transformace 3D-2D, podobnost a podobně), matematika a volný prostor, matematika a historie.
2. Matematika folklor, Antropomatematika a etnomatematika, Matematika a Tělesná výchova, sport, poznáním sportů k tvorbě úloh žáky i učitelem, prvky statistiky a pravděpodobnosti v tělesné výchově.
3. Matematika a výtvarné umění (ornamentika a secese, geometrizující prvky v umění, kubismus, Vasarely, fraktály).
4. Hudební výchova, hudba a matematika nejen práce se zlomky, závislosti, prvky kombinatoriky, tvorba specifických představ, hudební díla inspirovaná matematikou.
5. Literatura a tvorba prostorových představ, alternace k vyjádření kvantity v beletrii, Sci?fy a matematika, hledání spojitostí, využitelnost v různých tématech.
6. Hry a jejich matematická podstata, role motivační, role přípravná (rozvoj schopností, rozšíření slovní zásoby), role prohlubující, aplikační, terapeutická.
Pozn. sylabus lze modifikovat v proporcích témat dle zájmu studentů, případně rozšířit o jedno téma dle dohody. |