Náplní přednášek a cvičení z metod paleontologického výzkumu je zvládnutí práce s literaturou, základy muzejní dokumentace, příprava, preparace a konzervace vzorků různého charakteru, odlévání, metod plavení a palynologické macerace, výzkumu anatomie rostlin - příprava replik, kutikulární analýza, paleoxylotomie, mikroskopování na optickém a elektronovém mikroskopu, praktické procvičení fotodokumentace mikro a makroskopických objektů a digitalizace výstupů.
Poslední úprava: OPLUSTIL (30.04.2002)
The goal of such lecture is to manage how to use the literature (e.g., how to compile the synonymy lists and how to use it), basic methods of museal documentation, preparation and conservation of different samples, preparation of casting, methods of washing, palynological maceration and disolving of different types of rocks. Study of plant anatomy (replication, kuticular anlyses, palaexylotomy), optical and lectron microscopy, including documentation, photograpci documentation of both micsopic and macroscopic objects, digitalisation of results.
Literatura -
Poslední úprava: Ing. Radek Trnka, Ph.D. (20.04.2006)
Kulich, J. (1987) Zoopaleontologické techniky. SPN. Praha.
Poslední úprava: doc. RNDr. Jakub Sakala, Ph.D. (18.05.2012)
T.P. Jones & N.P. Rowe (1999): Fossil plants and spores: modern techniques. Geological Society, London, 196 p.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: doc. RNDr. Jakub Sakala, Ph.D. (29.10.2019)
účast na praktických cvičeních, ústní zkouška.
Poslední úprava: doc. RNDr. Jakub Sakala, Ph.D. (29.10.2019)
Participation to the lectures, final oral examination.
Sylabus -
Poslední úprava: Rudolf Trnka (04.05.2016)
10 2-hodinových přednáškových bloků a 10 2-hodinových praktických cvičení (praktická činnost v laboratoři, návštěva Národního muzea v Praze, přidružených laboratoří ČGÚ Praha).
Poslední úprava: doc. RNDr. Jakub Sakala, Ph.D. (21.05.2012)
Ten 2-hour theoretical presentations will be followed ten 2-hour practical demonstrations (work in laboratory, visit of a museum and work places in the Czech Geological Survey)