PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2012/2013
   Přihlásit přes CAS
Multimedia při výuce biologie - MB120P112
Anglický název: Multimedia in the biology teaching
Zajišťuje: Katedra botaniky (31-120)
Fakulta: Přírodovědecká fakulta
Platnost: od 2012 do 2013
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/2, Z+Zk [HT]
Počet míst: 14
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Další informace: http://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=1867
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: RNDr. Daniel Stančík, Ph.D.
Vyučující: RNDr. Daniel Stančík, Ph.D.
Neslučitelnost : MB180C23
Je neslučitelnost pro: MB180C23
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   
Anotace -
Poslední úprava: RNDr. Daniel Stančík, Ph.D. (18.05.2015)
Přednáška poskytuje studentům učitelských oborů možnost získat základní praktické dovednosti v
používání hardwarových (digitální kamera, fotoaparát) a softwarových (HTML, Photoshop, Acrobat,
Flash, Pinnacle) multimediálních prostředků a jejich využití při tvorbě multimedianních pomůcek pro
výuku biologie. Seznamuje rovněž s novými trendy ve výuce a principy práce a výuky v LMS
systému.

(Při výuce je pro prezentaci studijních materiálů, průběžné testování a komunikaci s (i mezi)
studenty využíván on-line studijní systém MOODLE - http://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=1867 ) což umožňuje získat
praktické zkušenosti s e-learningem a jeho aplikaci při běžné výuce.

PODMÍNKY SPLNĚNÍ PŘEDMĚTU:

1. Zápočet
Podmínkou udělení zápočtu je 80% účast na praktických cvičeních

2. Zkouška
Úspěšné absolvování předmětu je podmíněno úspěšným a včasným odevzdáním 5 samostatnych ukolu, vážících se k jednotlivým oblastem probírané látky (1. soubor fotografií, 2. PDF a PPT dle zadání, 3. videosekvence, 4. animace, 5. závěrečná práce: HTML stránka s ostatními integrovanými materiály). Podrobny popis zadani a hodnocenych parametrů je uvedeno na webu kurzu (http://dl.cuni.cz), závěrečné hodnocení odráží úspěšnost zvládnutí práce se softwarem a celkové vyznění závěrečných prací.


Literatura
Poslední úprava: RNDr. Daniel Stančík, Ph.D. (14.09.2015)

Hanzlíková J. 2004. WEBDESIGN pro úplné začátečníky.

Freeman M. 2004. Průvodce světem digitální fotografie.

Květoň K. 2003. Základy e-Learningu.

Manuály k programům ACROBAT, PINNACLE, FLASH, POWERPOINT, PHOTOSHOP

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: RNDr. Daniel Stančík, Ph.D. (14.09.2015)

PODMÍNKY SPLNĚNÍ PŘEDMĚTU: 1. Zápočet Podmínkou udělení zápočtu je 80% účast na praktických cvičeních 2. Zkouška Úspěšné absolvování předmětu je podmíněno úspěšným a včasným odevzdáním 5 samostatnych ukolu, vážících se k jednotlivým oblastem probírané látky (1. soubor fotografií, 2. PDF a PPT dle zadání, 3. videosekvence, 4. animace, 5. závěrečná práce: HTML stránka s ostatními integrovanými materiály). Podrobny popis zadani a hodnocenych parametrů je uvedeno na webu kurzu (http://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=1867), závěrečné hodnocení odráží úspěšnost zvládnutí práce se softwarem a celkové vyznění závěrečných prací.

Sylabus -
Poslední úprava: RNDr. Daniel Stančík, Ph.D. (18.05.2015)

1.Typy multimediálních prostředků

2. Úvod do e-learningu. LMS systémy. MOODLE

3. Principy přípravy e-learningového kurzu.

4. Digitální obraz - fotografie; práce s digitálním fotoaparátem.

5. Zpracování digitální fotografie (PHOTOSHOP).

6. Zpracování textových a obrazových výstupů (ACROBAT)

7. WWW stránky (HTML, CSS)

8. Principy přípravy prezentace (POWERPOINT)

9. Principy animace (MACROMEDIA FLASH).

10. Digitální zvuk; záznam a zpracování digitálního zvuku

11. Digitální film a základy práce s digitální kamerou, web-kamera

12. Úvod do digitálního filmu. Skladba a střih filmu (PINNACLE).

13. Didaktické zásady při tvorbě a využití multimedií a jejich využití při výuce biologie

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK