Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (27.09.2013)
pojetí sociální pedagogiky jako interdisciplinární disciplíny pedagogických věd, vývoj oboru a význam v interakci mezi jedincem a společností; společnost: výchova a vzdělání - hodnotový systém společnosti, sociální prostředí, životní situace; rodina: organická součást sociálního prostředí, formativní faktor sociální skupiny; klima a jeho vliv na formování a chování člověka, klima školy; sociálně patologické jevy, prevence, ochrana dětí a mládeže, rizikové skupiny a jejich reedukace a resocializace; multikulturní výchova jako součást enkulturace ve výchově; otázky trávení volného času, "prožitková pedagogika"; média a nové informační technologie; sebevzdělávání a sebevýchova jako reakce na měnicí se společenské podmínky;
Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (27.09.2013)
concept of social pedagogy as an interdisciplinary discipline of Educational sciences, field development and the importance of the interaction between the individual and society; society: education and training - the value system of society, the social environment, living situation; ffamily: organic part of the social environment, formative factor in social groups; climate and its influence on the formation and behavior, school climate; socially pathological phenomena, prevention, protection of children and youth, vulnerable groups and their re-education and rehabilitation; multicultural education as part of enculturation in education; questions leisure, "experiential education"; media and new information technologies; self-education and self-education as a response to changing social conditions; |