Poslední úprava: RAMBO/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2014)
GRAFIKA NA POČÍTAČI
-
Semigrafika, grafický režim, grafické uživatelské rozhraní
-
Jas a barva, vnímání barvy a jasu
-
Elementy počítačové grafiky, bod, přímka, vektor, křivka a plocha, transformace
DRUHY A Vlastnosti GRAFIKY
-
Zdroje grafických dat
-
Rastrový obraz, bodová grafika, bitová mapa
-
Vektorový obraz, vektorová (liniová) grafika
-
Barevná hloubka, bitová hloubka, rozlišení, interpolace, alias
ZPŮSOBY PRÁCE S GRAFIKOU NA POČÍTAČI
-
Charakteristiky bitmapových a vektorových grafických formátů
-
Komprese grafických dat
-
Zpracování barvy, přímé barvy, procesní modely barev, barevné profily, tisk
-
Specifika a oblasti aplikace vektorové a bitmapové grafiky
HARDWARE PRO ZPRACOVÁNÍ GRAFIKY
-
Světlocitlivé snímací prvky, skenery, rozlišovací schopnost, digitální foto
-
Grafické karty a grafické akcelerátory, vývoj, standardy, základní parametry
-
Monitory, projektory
-
Tiskárny, způsoby tisku, rozlišovací schopnost, specifika
PROGRAMY PRO TVORBU A ZPRACOVÁNÍ GRAFIKY
-
Kreslicí programy, grafické editory, programy pro úpravu grafiky, grafické dílny a podpůrné programy, specializované programy
-
Charakteristika bitmapově a vektorově orientovaných grafických editorů
-
Charakteristika prohlížečů, grafických dílen a nástrojů, podpůrných programů, specializovaných programů
PRÁCE S BITMAPOVÝM GRAFICKÝM EDITOREM
-
Prostředí programu, dostupné nástroje a funkce
-
Základy práce s obrazem, zobrazení plochy, nástroje pro malování a kreslení, výběry barev a výplní, možnosti vytváření bitmapové grafiky
-
Úpravy bitmap, retušování, filtry a masky, změny velikosti, rozlišení a barevnosti, výřezy a vyjímání ploch, speciální efekty
-
Pracovní prostředí, uživatelské nastavení, práce s vrstvami
-
Import, archivy obrázků, export, konverze, kalibrace, tisk
PRÁCE S VEKTOROVÝM GRAFICKÝM EDITOREM
-
Prostředí programu, dostupné nástroje a funkce
-
Zobrazení dokumentu, základy tvorby objektů, manipulace s objekty, úpravy objektů, řetězcový text, editace křivek, vyplňování objektů a práce s barvami, obrys objektů, Speciální funkce vektorových editorů a užití efektů
-
Vektorizace bitmapové grafiky, obkreslování (tracing) bitmap
-
Pracovní prostředí, uživatelské nastavení, práce s vrstvami, styly a šablonami
-
Import, symboly a archivy obrázků, export, tisk
DALŠÍ ZPŮSOBY PRÁCE S GRAFIKOU
-
Užití grafických programů pro úpravu a konverzi grafických souborů
-
Snímání obrazových předloh prostřednictvím skeneru
-
Optické rozpoznávání textů OCR - Optical Character Reading
-
Snímání obsahu obrazovek, jejich částí a dějů
-
Tvorba diagramů, funkce programu
-
Tvorba animovaných GIF sekvencí
-
Základní ozvučení grafických souborů a střih videosekvencí
-
Digitální foto, úpravy a tisk fotografií
Poslední úprava: RAMBO/PEDF.CUNI.CZ (01.12.2011)
COMPUTER GRAPHICS
Semi-graphics, graphics mode, graphical user interface, brightness and color, color and brightness perception, elements of computer graphics, point, line, vector, curves and surfaces, transformations
TYPES AND CHARACTERISTICS OF COMPUTER GRAPHICS
Sources graphic data, raster image, bitmap image, vector image, vector graphics, color depth, bit depth, resolution, interpolation, alias
WAYS TO WORK WITH GRAPHICS ON COMPUTER
Characteristics of bitmap and vector graphics formats, graphical data compression, processing of color, spot color, process color models, color profiles, printing, and the specifics of application of vector and bitmap graphics
HARDWARE FOR GRAPHICS PROCESSING
sensor elements light sensitive, scanners, resolution, digital photos, graphics cards and graphics accelerators, development, standards, basic parameters, monitors, projectors, printers, printing methods, resolution, specificity
PROGRAMS FOR CREATING AND GRAPHICS PROCESSING
Characteristics of bitmap and vector graphics editors, characteristics of browsers, graphic workshops and tools, support programs, specialized programs
WORK WITH BITMAP EDITOR
Program and its available tools and functions, editing bitmaps, user settings, work with layers, import, archive files, export, conversion, calibration, printing
WORK WITH VECTOR EDITOR
Program and its available tools and functionality, special features and use of effects, traces of bitmap graphics, user settings, work with layers, styles and templates, import, symbols and images archives, export, printing
OTHER WAYS OF WORKING WITH GRAPHICS
Using of graphics programs for editing and converting graphic files, capture image masters, Optical Character Reading, capture screen content, creating animated GIF sequences, digital photo editing and printing photos |