|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (30.09.2021)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (13.09.2021)
JIROTKOVÁ, D. Cesty ke zkvalitňování výuky geometrie, Praha : UK v Praze, PedF, 2010. HEJNÝ, M. Výuka orientována na budování schémat: Aritmetika 1. stupně, Praha: UK v Praze, PedF, 2014. Rendl, M., Vondrová, N., Hříbková, L., Jirotková, D., Kloboučková, J., Kvasz, L., ... & Žalská, J. Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. Vondrová Naďa a kol.: Kritická místa matematiky základní školy v řešení žáků. Karolinum, 2016. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (13.09.2021)
Přednášky jsou vedeny interaktivně, střídavě jsou vedeny učitelem z praxe a učitelem z fakulty. Témata jsou předem známa a očekává se, že se na ně studenti budou připravovat tak, aby se zasvěceně zapojili do diskuzí. Semiáře jsou postaveny na řešení problémů z probírané oblasti, a to buď ve skupinách, nebo individuálně, na formulování vhodných úloh a postupů pro diferencovaný přístup. Praxe jsou zaměřeny na získání osobních zkušeností s výukou, s přípravou výuky a reflexí odučené hodiny. Do přípravy na výuku i její reflexe je zapojen učitel třídy, ve které praxe probíhá. Poskytuje studentům jak zpětnou vazbu, tak rady týkající se jednotlivých žáků. Důležitým cílem praxí je maximálně promítnout teoretické poznatky do praxe. Zvláštní zřetel je věnován studentům, kteří v důsledku předchozího matematického vzdělávání mají nízké matematické sebevědomí a tendenci ve své budoucí praxi opakovat ty postupy, které vedly k neúspěchu a k negativnímu vztahu k matematice. V případě přechodu na distanční výuku z důvodu nemožnosti konat prezenční výuku na fakultě: a) bude posílena distanční složka výuky formou dodatečných úkolů zadaných elektronicky (mailem nebo v Moodlu) b) bude organizována online výuka v Adobe Connect (nebo Google meet, nebo Zoom), přičemž bude vyžadována aktivní účast na této výuce, jejímž předpokladem je přítomnost kamery a mikrofonu na straně studenta. |
|
||
Poslední úprava: KLOBOU/PEDF.CUNI.CZ (17.09.2013)
Požadavky k ukončení kurzu (Z, Zk)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (30.09.2021)
Didaktika matematiky s praxí II Vedoucí praxí: Doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D., PhDr. Jana Slezáková, Ph.D., Mgr. Jaroslava Kloboučková, Mgr. Jana Macháčková, Ph.D., Mgr. Radka Havlíčková, PhD. Vstup do praxe, práce s cíli Základní početní operace Zlomky, racionální čísla, záporná čísla; relace. Protoalgebra - cesta od aritmetiky k algebře Polarita aritmetiky a geometrie, matematická gramotnost Rozvíjení porozumění geometrickým tvarům - budování porozumění na úrovni osobností jak 2D, tak 3D geometrie Geometrické pojmy, vztahy, procesy Jazyky geometrie jako nástroj komunikace i rozvíjení myšlení Míra ve 2D i 3D (obvod, obsah. kostra, povrch, objem)
Předpokládáme, že v průběhu praxí se studenti zaměří na výuku těch oblastí, které jsou probírány v teoretické přípravě tak, aby maximálně propojili teorii s praxí a rozuměli didaktickému zpracování probíraných oblastí. |