|
|
|
||
Celistvost člověka a kombinované postižení. Terminologické vymezení, modely vnímání osob s kombinovaným postižením.
Institucionální a pedagogický doprovod, sociální podpora. Změny v kognitivním a emocionálním vývoji kombinovaně postižených jedinců.
Speciálně pedagogická diagnostika osob s kombinovaným postiženým a následné vytváření individuálních studijních plánů.
Možnosti komunikace kombinovaně postiženého jedince. Vliv vícečetného postižení na kvalitu života jedince a rodiny.
Úloha speciálního pedagoga, rodiny a ostatních odborníků při týmové práci. Speciálně pedagogické působení u jedinců s více vadami, možnosti výchovy a stimulace v raném, předškolním, školním věku, problematika dospělých osob s kombinovaným postižením, vliv multisenzoriální stimulace. Možnosti edukace u nás a v zahraničí. Reedukace smyslového vnímání u kombinovaně postižených, stimulace hybnosti a řeči, rozvoj psychomotoriky prostřednictvím jednotlivých terapeutických konceptů. Rehabilitační a podpůrná opatření, asistivní technologie.
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.04.2015)
|
|
||
Seznámení s problematikou komplexnosti vzájemného působení souběžných postižení. Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.04.2015)
|
|
||
FRIEDLOVÁ, K. Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči. 1. vydání. Praha: Grada publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1314-4. NIELSENOVÁ, L. Učení zrakově postižených dětí v raném věku. 1.vydání. Praha: ISV: 1998. ISBN 80-85866-26-9. OPATŘILOVÁ, D. Edukace osob s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami. 1. vydání. Brno: MU, 2013. ISBN-13: 978-80-210-6221-4. OPATŘILOVÁ, D. Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami. 1. vydání. Brno : Masarykova univerzita, 2005. 146 s. 55-984A-2005 02/58 11/Pd. ISBN 80-210-3819-5. VÍTKOVÁ, M. Těžké postižení dětí / žáků jako trvalé pohrožení života. In VÍTKOVÁ, M. (ed.) Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. Brno: Paido, 2004, s. 325-332. ISBN 80-7315-071-9. VÍTKOVÁ, M. Edukace žáků s těžkým postižením a s více vadami. In In VÍTKOVÁ, M. Integrativní školní (speciální) pedagogika. Základy, teorie, praxe. Brno: MSD, 2004. 2. vydání, s. 152-174. ISBN 80-86633-22-5. VÍTKOVÁ, M. (ed.). Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. 1. vydání. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-75-3. Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.04.2015)
|