|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (27.09.2019)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (27.09.2019)
Základní studijní literatura a studijní pomůcky FULKOVÁ, M. Diskurs umění a vzdělávání. Praha: H+H, 2008. Vybraná kapitola Kultura jako setkání s Jiným. FULKOVÁ, M., V černém oblaku. Edukační projekt k výstavě Dekadence v Galerii Rudolfinum. Interní materiál KVV, studentům bude poskytnut k použití. Fulková, M., Tipton, T., Ishikawa, M. (2009), Through the Eyes of a Stray Dog: Encounters with the Other (Culture). International Journal of Education through Art. Vol. 5. no 6, 2009, pp. 111-128. ISSN 1743-5234 FULKOVÁ, M. Nora Inu. Očima toulavého psa. Edukační program k výstavě japonského fotografa Shomei Tomatsu. Interní materiál KVV, studentům bude poskytnut k použití. FULKOVÁ, M. Edukační obsahy mezinárodních projektů Creative Connetions a Images and Identity. Interní materiál KVV, studentům bude poskytnut k použití.
Doporučená literatura: Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. [online]. Praha: VÚP v Praze, 2007. 100. s. [cit. 2015-10.18]. Dostupné z WWW: <http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVPG-2007-07_final.pdf>. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: VÚP v Praze, 2007. 126. s. [cit. 2015-10.18]. Dostupné z WWW: <http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVPZV_2007-07.pdf>. SLAVÍK, J.; CHRZ, V.; ŠTECH, S. Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum, 2014. UHL SKŘIVANOVÁ, V. Pojetí vzdělávacích cílů v ČR a Německu aneb umělecko-pedagogická interpretace kurikulárníchdokumentů českých a bavorských gymnázií. Brno: Paido, 2011. UHL SKŘIVANOVÁ, V. a kol. (eds.) Pedagogika umění – umění pedagogiky aneb přínos oboru výtvarná výchova ke všeobecnému vzdělávání. Ústí nad Labem: UJEP, 2014.
Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (25.10.2019)
Zkouška |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (15.10.2019)
Student si založí portfolio s materiály, vztaženými k problematice. Poté si vybere vlastní téma a vztáhne je k určitým vybraným dílům výtvarného umění nebo výstavních projektů mezinárodní úrovně (Benátské bienále výtvarného umění, mezinárodní projekty NG, UPM atd. a rozpracuje vybrané umělecké obsahy konkrétních děl s cílem jejich didaktické transformace. Při zkoušce prokáže znalosti kontextů a celkové problematiky. Po dohodě se studenty ze dne zahájení kursu - vybraný problém porfolia nebo jeho část, nebo téma, které studenty zajímá, bude prezentovanáno ve formě powerpointové prezentace v angličtině. Vyšší ambice na kvalitu může být naplněna také slovním komentářem v angličtině. Prezentace bude v časovém rozsahu 10 minut. |