PředmětyPředměty(verze: 978)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Didaktické aplikace VV v předškol.vzdělávání - OPN01V117A
Anglický název: Didactic aplications of Art Education in Nursery Schools
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: 11 / 11 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D.
Je záměnnost pro: OKN01V117A
Anotace -
Kurz studenty seznamuje s hlavními předpoklady úspěšného plánování, realizace a hodnocení ve Výtvarné výchově v předškolním vzdělávání. Jeho cílem je orientovat studenty v rozhodování o volbě a použití výtvarného oborového kontextu, potencialitách a limitech výtvarných médií, jejich vazbě na téma, námět, a o významu dalších didaktických konceptů, s ohledem na specifika výchovy a vzdělávání dětí předškolního věku.
Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (09.02.2021)
Literatura

DODDINGTON, CH., HILTON, M. (2007): Child-Centred Education. London, Sage publications.

HAZUKOVÁ, H.: Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání. Praha, Raabe, 2012. ISBN: 978-80-87553-30-5

FULKOVÁ, M., KAFKOVÁ, H.: Nové trendy ve výtvarné výchově. In Kohnová, J. (ed.) Sborník příspěvků z konference Profesní rozvoj učitelů. Praha, 2012. dostupné na: http://uprps.pedf.cuni.cz/UPRPS-1-version1-SBORNIK_CD_Profesni_rozvoj_ucitelu.pdf

FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L.,SEHNALÍKOVÁ, V. Galerijní a muzejní edukace 1: vlastní cestou k umění: vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012, 315 s. ISBN 978-80-7290-535-5.FULKOVÁ, M. (2002). Když se řekne ? vizuální gramotnost. Výtvarná výchova, roč. 42, č. 4., str. 12 - 14. ISSN1210-3691

JANÍK, T. Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzděláváni. Brno : Paido, 2009.

FULKOVÁ, M.: Heterofonie diskursu současné výtvarné výchovy/ Diskurs současné výtvarné výchovy jako prostor multidisciplinární komunikace. In Slavík, J. (ed.) Multidisciplinární komunikace - problém a princip všeobecného vzdělávání. Univerzita Karlova v Praze: Pedagogická fakulta, 2005, str. 285 - 303. ISBN 80-7290-199-0.

Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (09.02.2021)
Požadavky ke zkoušce

Obhajoba seminární práce

 

Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (09.02.2021)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK