Poslední úprava: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D. (16.09.2023)
HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I.: Inkluzívní vzdělávání, Teorie a praxe. GradaPublishing: Praha. 2010.
MAREŠ, J. a kol.: Sociální opora I. Nucles, Hradec Králové 2002.
MICHALÍK, J.: Školská integrace dětí se zdravotním postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 1999.
POHNEROVÁ, M.: Duchovní a smyslová výchova I, II. Fantisk, Polička 1994, 1995.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. VÚP Praha 2005; MŠMT 2013
ROESELOVÁ, V.: Proudy ve výtvarné výchově. Praha: SARAH, 2001.
SLAVÍK, J.: Od výrazu k dialogu ve výchově. Artefiletika. Praha, UK Ped F 1997
SOCHOR, P.: Člověk s postižením a výtvarná tvorba; od zobrazování k autorství. MUNI Brno 2015
ADORNO, T. W.: Reflexe o umění a filosofii („Estetická teorie“, „Paralipomena“)
HOBDAYOVÁ, A. – OLLIER, K.: Tvořivé činnosti pro terapeutickou práci s dětmi. Praha, Portál, 2000.
KASTOVÁ, V.: Imaginace jako prostor setkání s nevědomím. Praha, Portál, 1999.
Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/).
Studijní opory jsou umístěny na https://kvv.pedf.cuni.cz/KVV2-1.html, v sekci STUDIUM