|
|
|
||
|
Integrace nejazykových předmětů a cizího jazyka (CLIL), zde výuka matematiky v cizím jazyce, je kurzem, který usiluje o rozšíření dovedností budoucích učitelů o ty, které jsou specifické pro tento způsob výuky.
CLIL je široký termín, který označuje výuku některého z nejazykových všeobecně vzdělávacích předmětů prostřednictvím cizího jazyka (např. matematika v anglickém jazyce). Obsah daného předmětu je rozvíjen v cizím jazyce a naopak, cizí jazyk se procvičuje a zdokonaluje pomocí obsahu příslušného předmětu. Za formu CLIL se považuje již takové vyučování, kde se minimálně 25 % výuky odehrává v cizím jazyce. Postupně se obsah a jazyk dostávají do rovnováhy, obě složky se integrují. Výuka má dva cíle, jeden se vztahuje k příslušnému tématu či předmětu, druhý se váže k cizímu jazyku.
Poslední úprava: NOVOTNAJ/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2015)
|
|
||
|
Seznámit budoucí učitele se specifiky výuky matematiky v cizím jazyce. Poslední úprava: NOVOTNAJ/PEDF.CUNI.CZ (27.09.2013)
|
|
||
|
Prostudování zadané literatury - kontrola formou společné diskuse Rozbor videí (použití observation sheets) Vypracování lesson plan pro výukovou jednotku realizovanou formou CLIL a realizace části formou peer teaching Vyplnění dotazníku Poslední úprava: Novotná Jarmila, prof. RNDr., CSc. (09.09.2017)
|
|
||
|
BARWELL,R. Uncrossable boundaries? A discourse analysis investigation of English as an Additional Language and the learning of mathematics. In: British Association for Applied Linguistics, 33rd Annual Meeting, Cambridge, 2000. Poslední úprava: NOVOTNAJ/PEDF.CUNI.CZ (27.09.2013)
|
|
||
|
Co je CLIL Srovnání různých přístupů ke CLIL Ukázky výukových jednotek formou CLIL Zpracování vybraného tématu pro výuku CLIL Poslední úprava: NOVOTNAJ/PEDF.CUNI.CZ (27.09.2013)
|
