|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (28.11.2021)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (28.11.2021)
Cílem kurzu je z hlediska studenta učitelství předškolní pedagogiky uvažovat o smysluplné práci s knihou a textem v dětském kolektivu MŠ. Náplní kurzu je především práce s konkrétními knihami dětské literatury a úryvky z nich a další aktivity spadající do rámce předškolní literární výchovy. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (08.09.2021)
Bude aktualizováno na základě vývoje epidemiologické situace |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (07.09.2020)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (28.11.2021)
V souladu s integrativním modelem čtenářské pregramotnosti budou představeny možnosti interpretace knihy a práce s knihou k podpoře porozumění textu a motivaci pro budoucí čtenářství. Ukázky budou vycházet i z různých literárních druhů, žánrů a typů knih, konkrétně: 1) Beztextové knihy, wimmelbuchy - výzvy pro dospělého jako zprostředkovatele knihy 2) Obrázkové knihy, zejména pro dvouleté děti a práce s nimi 3) Próza s dětským hrdinou, próza se zvířecím hrdinou 4) Naučná literatura pro děti a práce s ní 5) Rozvoj prosociálních vztahů 6) Způsoby zprostředkování tématu jinakosti/odlišnosti, životu s handicapem 7) Práce s poezií v mateřské škole 8) Využití čtenářských kostek dle modelu EUR k hlubšímu porozumění textu 9) Čtenářský koutek v MŠ 10) Rozvoj emoční inteligence skrze práci s dětskou literaturou |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (28.11.2021)
Aktivní účast na semináři Seminární práce, v níž student prokáže orientaci v literatuře pro děti předškolního věku a schopnost interpretace literárního textu, dovednost pracovat s vybranou knihou vhodnými metody E-U-R, které by motivovaly děti ke čtení, rozvíjely u nich dovednosti předcházející čtení a orientovaly je ve světě. Zpracování min. 5 miniúkolů, které prohlubují porozumění textu a práci s textem |