Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (03.01.2020)
Studenti jsou v předmětu vedeni k metodické práci v kompletním spektru hudebních činností (poslechových, hudebně pohybových, pěveckých a instrumentálních), a to v jejich autonomní podobě, kombinacích i v didaktické posloupnosti. Studenti získávají dovednost organizovat a zřetelně vést hudební činnosti přiměřené dětem předškolního věku a realizovatelné v MŠ. Pozornost se při výuce předmětu věnuje: • výběru a způsobu organizace hudebních činností s ohledem na psychomotorické schopnosti předškolních dětí a jejich rozvoj • motivaci a průběhu poslechových hudebních činností s prvky dramatické výchovy • pohybovým prvkům: pochod, chůze, poskok, cval a pohybová improvizace s hudebním doprovodem • kritériím výběru písní a říkadel v MŠ a různým způsobům jejich osvojení • nácviku ostinátních doprovodů hrou na tělo, jednoduché nástroje a Orffův instrumentář • osvojování pohybových prvků a choreografií • hudebním činnostem v logopedické prevenci - s akcentem na děti s narušenou komunikační schopností a s odlišným mateřským jazykem, prevenci řečových neplynulostí.
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (03.01.2020)
Students are guided in the course to methodological work in the complete spectrum of musical activities (listening, musical movement, singing and instrumental) in their autonomous form, combinations and didactic sequence. Students acquire the ability to organize and clearly conduct musical activities appropriate to preschool children and feasible in kindergarten. Attention is paid during the course: • selection and way of organizing musical activities with regard to the psychomotor skills of preschool children and their development • motivation and course of listening musical activities with elements of dramatic education • movement elements: march, walking, hop, canter and movement improvisation musical accompaniment • criteria for selection of songs and rhymes in kindergarten and various ways of their adoption • training of ostinatal accompaniment by playing the body, simple instruments and Orff instrument • acquiring movement elements and choreographies • musical activities in speech therapy - with emphasis on children with communication disorders and different mother tongue, prevention of speech fluency. |