PředmětyPředměty(verze: 978)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Pedagogy for LOGO culture implementation - OEN23199E1
Anglický název: Pedagogy for LOGO culture implementation
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2016 do 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc.
Anotace -
Kurz přispívá v návaznosti na pojetí didaktiky jako teorie umění učit k pochopení teoretických principů konstruktivismu a konstrukcionismu pro potřeby výuky předmětů zaměřených na ICT a počítačové technologie zařazených do školního vzdělávání. Objasňování těchto principů vychází z prací významných světových představitelů, především S. Paperta a jeho žáků a dalších zástupců logovské kultury. Hlavní pozornost je věnována didaktice učebních aktivit pro žáky s využitím vybraných programovacích jazyků (Karel, Logo, Imagine, Scratch aj.). Kurz si klade za cíl pochopit hlouběji a umět aplikovat principy kontruktivismu a konstrukcionismu ve vybraných tématech školních předmětů zaměřených na ICT.
Poslední úprava: Černochová Miroslava, doc. RNDr., CSc. (29.10.2019)
Cíl předmětu -

Kurz přispívá v návaznosti na pojetí didaktiky jako teorie umění učit k pochopení teoretických principů konstruktivismu a konstrukcionismu pro potřeby výuky předmětů zaměřených na ICT a počítačové technologie zařazených do školního vzdělávání. Objasňování těchto principů vychází z prací významných světových představitelů, především S. Paperta a jeho žáků a dalších zástupců logovské kultury. Hlavní pozornost je věnována didaktice učebních aktivit pro žáky s využitím vybraných programovacích jazyků (Karel, Logo, Imagine, Scratch aj.). Kurz si klade za cíl pochopit hlouběji a umět aplikovat principy kontruktivismu a konstrukcionismu ve vybraných tématech školních předmětů zaměřených na ICT.

Poslední úprava: Černochová Miroslava, doc. RNDr., CSc. (29.10.2019)
Podmínky zakončení předmětu - angličtina

Each student will programme his/her own project in Scratch.

The exam is aimed at

1) verifying knowledge and skills how to apply constructivist approaches based on LOGO culture to teaching algorithmic and computational thinking of children.

2) presentation of final project developed in Scratch.

Poslední úprava: Černochová Miroslava, doc. RNDr., CSc. (29.10.2019)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK