|
|
|
||
Poslední úprava: RAMBO/PEDF.CUNI.CZ (22.11.2009)
|
|
||
Poslední úprava: RAMBO/PEDF.CUNI.CZ (22.11.2009)
FOLEY, J. D. Computer graphics - principles and practice. Addison-Wesley Publishing, 2005. FRASER, B., MURPHY, CH., BUNTING, F. Správa Barev. Brno : Computer Press, 2004. LONG, B. Complete Digital Photography. Hingham : Charles River Media, 2004. MURRAY, J.D., vanRYPER, W. Encyklopedie grafických formátů I, II. Brno : Computer Press, 2005. NAVRÁTIL. P. Počítačová grafika a multimédia. Praha : Computer Media, 2007. PECINOVSKÝ, J. Skenery a skenování. Praha : Grada Publishing, 2003. ROUBAL, P. Kreslení a grafika. Praha : Computer Press, 2006. TŮMA, T. Počítačová grafika a design. Brno : Computer Press, 2007. ŽÁRA, J. a kol. Moderní počítačová grafika. Brno : Computer Press, 2005. Digineff ? wbové stránky o digitální fotografii. Dostupné z URL: < http://www.digineff.cz >. Grafika on-line. Dostupné z URL: < http://www.grafika.cz >. Pixel ? 2D/3D grafika a animace, digitální video a zvuk. Dostupné z URL: < http://www.pixel.cz >. Server o problematice 3D grafiky a digitálních médií Dostupné z URL: < http://3dgrafika.cz/ >. |
|
||
Poslední úprava: RAMBO/PEDF.CUNI.CZ (22.11.2009)
GRAFIKA NA POČÍTAČI Semigrafika, grafický režim, grafické uživatelské rozhraní, jas a barva, vnímání barvy a jasu, elementy počítačové grafiky, bod, přímka, vektor, křivka a plocha, transformace DRUHY A VLASTNOSTI GRAFIKY Zdroje grafických dat, rastrový obraz, bodová grafika, bitová mapa, vektorový obraz, vektorová (liniová) grafika, barevná hloubka, bitová hloubka, rozlišení, interpolace, alias ZPŮSOBY PRÁCE S GRAFIKOU NA POČÍTAČI Charakteristiky bitmapových a vektorových grafických formátů, komprese grafických dat, zpracování barvy, přímé barvy, procesní modely barev, barevné profily, tisk, specifika a oblasti aplikace vektorové a bitmapové grafiky HARDWARE PRO ZPRACOVÁNÍ GRAFIKY Světlocitlivé snímací prvky, skenery, rozlišovací schopnost, digitální foto, grafické karty a grafické akcelerátory, vývoj, standardy, základní parametry, monitory, projektory, tiskárny, způsoby tisku, rozlišovací schopnost, specifika PROGRAMY PRO TVORBU A ZPRACOVÁNÍ GRAFIKY Charakteristika bitmapově a vektorově orientovaných grafických editorů, charakteristika prohlížečů, grafických dílen a nástrojů, podpůrných programů, specializovaných programů PRÁCE S BITMAPOVÝM GRAFICKÝM EDITOREM Prostředí programu, dostupné nástroje a funkce, úpravy bitmap, uživatelské nastavení, práce s vrstvami, import, archivy obrázků, export, konverze, kalibrace, tisk PRÁCE S VEKTOROVÝM GRAFICKÝM EDITOREM Prostředí programu, dostupné nástroje a funkce, speciální funkce vektorových editorů a užití efektů, vektorizace bitmapové grafiky, uživatelské nastavení, práce s vrstvami, styly a šablonami, import, symboly a archivy obrázků, export, tisk DALŠÍ ZPŮSOBY PRÁCE S GRAFIKOU Užití grafických programů pro úpravu a konverzi grafických souborů, snímání obrazových předloh, Optical Character Reading, snímání obsahu obrazovek, tvorba animovaných GIF sekvencí, digitální foto, úpravy a tisk fotografií |