Teorie výchovy 20. století - O02314059
|
|
|
||
|
Pluralismus teorie výchovy se pro pedagogy a studenty pedagogiky stal něčím samozřejmým a přirozeným. Pokud budujeme otevřenou, demokratickou a pluralitní společnost, tak se to musí dotýkat i pedagogiky. I když to pro některé může přinést pocity nejistoty a opětovnou potřebu uzavřít se do monistické vědy, která odvrhne a vyloučí všechny alternativy vůči instrumentální a pozitivistické pedagogice. Teorie výchovy by měla tedy nabízet druhou cestu, cestu - která sice přináší nejistotu - ale přináší pedagogiku otevřenou a bez hranic. Měla by studentovi oboru pedagogika posloužit jako mapa, která může poutníkovi ukázat cestu v této spletitosti současných i nedávno minulých pedagogických teorií, směrů a proudů.
Poslední úprava: Nováková Daniela, PhDr., Ph.D. (06.06.2006)
|
|
||
|
SINGULE, F. Současné pedagogické směry a jejich psychologické souvislosti. Praha: SPN, 1992. SINGULE, F. Pedagogické směry 20. století v kapitalistických zemích. Praha: SPN, 1966. CIPRO, M. Prameny výchovy. Praha: Nákladem vlastním, 1993. CIPRO, M. Průvodce dějinami výchovy. Praha: SPN, 1984. PROKOP, J. Škola a společnost v kritických teoriích 2. pol. 20. století. Rukopis. DARÁK, M. et al. Kapitoly z teórie výchovy. Prešov: FHPV PU, 2004. Poslední úprava: Nováková Daniela, PhDr., Ph.D. (06.06.2006)
|
