|
|
|
||
|
Cílem předmětu je další zdokonalování techniky hry na nástroj, rozšíření přednesového i písňového repertoáru a další rozvoj improvizačních dovedností. Výběr a studium nástrojového repertoáru je dán individuálním studijním plánem.
Obsah předmětu: nastudování přednesové skladby z období romantismu či novoromantismu. V oblasti improvizace doprovodu se prohlubuje schopnost používání hlavních i vedlejších kvintakordů a mimotonálních dominant. Různé typy stylizace klavírních doprovodů. Transpozice písní pro možnosti interpretace ve vyšší a nižší hlasové poloze. Improvizace druhého hlasu k písním při hře na housle. V klavírní i houslové hře se procvičuje současný zpěv a hra písně na nástroj.
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.09.2011)
|
|
||
|
HRADECKÝ, E.: Hrajeme na klavír podle akordových značek ZUŠ, střední a vyšší pedaogigcké školy. PEtřvald: Blesk Market, 2001, 91 s. ISMN 970-0-706544-00-7. HRADECKÝ, E.: Hrajeme na klavír podle akordových značek. Praha: Edit, 1991. 91 s. NEDĚLKA, M. Klavír jako nástroj tvořivého rovzoje osobnosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagoigcká fakulta, 2011. 189 s. ISBN 978-80-7290-427-3. NEDĚLKA, M. Příručka klavírní improvizace I. praha: Karolinum, 1997. 111 s. ISBN 80-7184-314-8. TICHÁ, A., ŠIMANOVSKÝ Z. Lidové písničky a hry s nimi. Praha : Portál 1999. ISBN 80-7178-323-4.
MARCOLOVÁ, J. Klavírní improvizace: pro děti předškolního věku a žáky 1.-3. ročníku LŠU. Praha : Panton, 1983.
Poslední úprava: Selčanová Zuzana, Mgr., Ph.D. (28.01.2022)
|
