|
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D. (23.10.2023)
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D. (05.04.2023)
Předmět je zakončen zápočtem a zkouškou.
K získání zápočtu se požaduje:
Povaha prvních dvou požadavků neumožňuje vypsat opravné termíny. Vyučující může stanovit podmínky, za nichž student může nahradit chybějící domácí úkoly nebo opakovaně odevzdat zápočtový program po odstranění nalezených závad.
Na složení zápočtového testu má student tři pokusy.
Zkouška má písemnou a ústní část.
Písemná část vyžaduje vypracování návrhu řešení složitější úlohy, konkrétně zdůvodněnou volbu algoritmu, volbu representace dat, popis rozkladu programu na části a diskusi. Ústní část sestává z obhajoby návrhu z písemné části a zodpovězení jedné nebo více otázek týkajících se následujících témat:
z jiných předmětů, jako je Algoritmizace, ADS apod., potřebných pro programování:
o programování
o jazyku C#
Na zkoušku je jeden řádný a dva opravné termíny. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (25.05.2022)
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (02.02.2018)
Základy objektově orientovaného programování. Třídy, objekty, ochrana přístupu. Principy zapouzdření, dědičnosti, rozhraní, polymorfismu. Atributy a metody třídy / instance, statické a virtuální metody, abstraktní třídy a metody. Funkce jako parametry a hodnoty proměnných. Objektový návrh programu - obecné principy (SOLID), příklady (diskrétní simulace). Programování řízené událostmi - základní myšlenky a postupy. Práce ve vývojovém prostředí, vytváření programů s GUI. Řešení větších úloh - hygiena programování, správa verzí, tvorba dokumentace. Jazykový labyrint - srovnání významných objektově orientovaných jazyků (C#, C++, Java, Python) |