PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Angličtina pro marketing I - JLB045
Anglický název: English for Marketing I
Zajišťuje: Centrum jazykové přípravy (23-KJP)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2019 do 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/3, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 72 (65)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Iva Stružková
Vyučující: Mgr. Iva Stružková
Třída: Courses for incoming students
Je prerekvizitou pro: JLB046
Ve slož. neslučitelnosti pro: JLB053
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Iva Stružková (21.06.2021)
Milí studenti, výuka v kurzu bude do odvolání probíhat online, v časech podle rozvrhu v SISu.
Bližší informace obdrží zapsaní studenti ve fakultním emailu.


Kurz je určen studentům bakalářského i studia marketingové komunikace a PR, kteří dosáhli úrovně B2 podle Evropského referenčního rámce. Kurz probíhá 2 semestry a začíná vždy v podzimním semestru. Je potřeba zdůraznit, že tento kurz je především kurzem jazykovým a jeho cílem není studium marketingu. Studenti budou pracovat se články z oboru a rozšíří si slovní zásobu. Důraz je kladen také na rozvoj komunikativních a akademických dovedností.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Iva Stružková (04.09.2023)

Cílem kurzu je osvojení jazykových dovedností  potřebných pro studium daného oboru v zahranicí (např. sledování a aktivní účast na přednáškách; diskuze) a seznámení se se specifickým jazykem používaným v tomto oboru.

Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Iva Stružková (28.06.2021)

Povinná literatura:

Farrall Cate, Lindsley Marianne: Professional English in Use, Marketing, Cambridge University Press, 2008


Doporučená literatura: 
Duckworth Michael, Turner Rebecca: Business Result upper-intermediate, Oxford University Press, 2008 (Units 1-10)

Raymond Murphy: English Grammar in Use, Cambridge University Press

Paterson K,, Wedge R. : Oxford Grammar for EAP, Oxford University Press 2013


Internetové zdroje

https://www.marketingweek.com/

https://hbr.org/

http://www.bbc.co.uk 


http://www.economist.com 

http://www.ft.com 

http://www.guardian.co.uk 


Gramatika a slovní zásoba:

https://dictionary.cambridge.org/

https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/

https://www.grammarcheck.net/editor/

Metody výuky -
Poslední úprava: Mgr. Iva Stružková (04.09.2023)

Metoda: content-based language learning, student-centered approach

Studenti si osvojují slovní zásobu a jazykové dovednosti prostřednictvím studia odborných textů. Během hodin se klade důraz na intepretaci, komunikační dovednosti, výměnu informací a názorů ve dvojicích nebo v malých skupinách, týmovou i individuální práci. 

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Iva Stružková (21.06.2021)

POŽADAVKY K UDĚLENÍ ZÁPOČTU:

(i) pravidelná účast na seminářích

 tj. min. 7 seminářů. V případě vyšší nebo dlouhodobé absence musí student kontaktovat vyučujícího a domluvit si náhradní práci. Samostudium bez pravidelné účasti je automaticky možné   pro studenty, kteří jsou držiteli certifikátu CPE, CAE A,B nebo dosáhli ve Scio testu z anglického jazyka skóre 90+ (vše nutno doložit). Pro zařazení do samostudia musí student kontaktovat vyučujícího nejpozději do 20.10., zapsat se na prezentaci v semináři  a  splnit úkoly specifikované v samostatném souboru self-study (SIS – předměty) . Studentů na samostudiu se netýkají dílčí testy a musí absolvovat souhrnný zápočtový (complex) test ve zkouškovém období. Úspěšné splnění pro complex test je  75%. Příklady testových cvičení jsou k dispozici v SIS.

(ii) 2 dílčí testy (mid term, end term) v průběhu semestru  

Úspěšné splnění 70%. Na dílčí test má student jeden pokus. V případě, že nedosáhne požadovaného výsledku v některém z dílčích testů bude  psát na konci semestru  jeden souhrnný zápočtový test – complex test. Úspěšné splnění pro complex test je  75%. Příklady testových cvičení jsou k dispozici v SIS. Na souhrnný test má student 2 pokusy.

(iii) video/ audio nahrávka

Student vytvoří audio nebo video nahrávku  se SWOT analýzou vybrané společnosti nebo představením CSR aktivit vybrané společnosti . Nahrávka by neměla být čtená, je však doporučeno připravit si osnovu a klíčové fráze. Student by měl mluvit plynule s důrazem na správnou výslovnost. Délka  nahrávky 3 min. Termín: 31.10. 

(iv)  písemný úkol  - dopis nebo shrnutí.

 Motivační dopis k žádosti o práci na vybranou marketingovou pozici nebo k žádosti na studijní pobyt (vzor v SIS). Rozsah 200-300 slov. Alternativně si student může odevzdat shrnutí akademického článku s marketingovou problematikou. V úvodu musí být správně použita topic sentence a v rámci shrnutí by měly být dále využita min. 2  pokročilá reporting verbs.  Délka shrnutí 180-220 slov. Termín: 30.11.  

Pokud nebudou odevzdány požadované úkoly v daném termín nebo bude mít student vyšší absenci,  student nebude připuštěn k testu.  V případě vyšší nebo dlouhodobé absence musí student kontaktovat vyučujícího a domluvit si náhradní práci.

Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Iva Stružková (04.09.2023)

SYLABUS

Pořadí témat může být změněno.

1             Course introduction.

2             The marketing mix 1,2.

3             SWOT analysis; Marketing plan and strategy

4             Marketing ethics . The market environment.

5             Product and service types. Product life cycles. Selling products and services.

6             New product development 1,2. Summary and paraphrasing.

7             Midterm test ; Market segmentation

8             Research 1  and 2

9             Branding 1, 2. Brand Values.

10           Customer needs. Loyalty programmes. Customer relationship management.

11           The marketing budget. Price.

The materials provided to students and used during the course are exclusively for the purpose of study for registered members of the course English for Marketing 1. They are not intended for wider distribution. Any wider distribution of these course materials is permitted only with the express consent of the course providers, and in the absence of such consent is forbidden.

Vstupní požadavky -
Poslední úprava: Mgr. Iva Stružková (04.09.2023)

Požadovaná úroveň  je B2 dle CEFR. Studenti, kteří dosáhli ve Scio testu skóre nižší než 70 mohou být vyzváni k absolvovaní tzv. rozřazovacího testu a je jim doporučeno zvážit zápis do přípravného kurzu (English for Social Sciences.)

Pro  orientační zjištění jazykové úrovně je možné samostatně použít  https://fsv.cuni.cz/studium/vyuka-jazyku/hodnoceni-jazykove-dovednosti

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK