|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D. (09.09.2018)
Se sérií tří lekcí vystoupí jako host Ondřej Malý, ekonomický novinář, nyní náměstek MPO pro internetizaci (https://www.mpo.cz/cz/rozcestnik/ministerstvo/o-ministerstvu/vedouci-pracovnici/namestek-ondrej-maly---strucny-portret--234970/): 1. Objektivita a vyváženost v ekonomické žurnalistice 2. Orientace ve veřejných datech pro ekonomické novináře 3. Ekonomická žurnalistika a státní správa Se sérií dvou lekcí vystoupí jako host Pavla Holcová, zakladatelka Českého centra pro investigativní žurnalistiku (https://www.occrp.org/en/board-directors): 1. Investigativní ekonomická žurnalistika I. - https://prezi.com/k_gip2i6xgse/jak-funguje-globalni-prani-penez/ 2. Investigativní ekonomická žurnalistika II. - |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D. (09.09.2018)
Podmínky udělení atestu:
aktivní účast v hodinách (prezence min. 80 %) úspěšné složení testu 26. 11. (výsledky budou zaslány e-mailem, neúspěšní a ti, kteří svou nepřítomnost v prvním termínu relevantně omluví, mohou absolvovat opravný test 3. 12.) 10 b. výborně odevzdání seminární práce dle podmínek (téma je schválené vyučujícím, téma zapisujte zde: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1qRgrYNa8XxhENTCIou1vGEfoGeayYzI6lgpxpxI-GEE/edit#gid=0 , esej cituje relevantní literaturu dle citační normy (http://knihovna.fsv.cuni.cz/jak-citovat), rozsah 4 normostrany, esej musí být odevzdán do 23. 12. Esej se může nejrůznějším způsobem aplikovat teoretické poznatky na současné ekonomické téma týkající se Česka či zahraničí (je vhodné i osobně získat k tématu další informace, nejlepší eseje zkusíme publikovat v médiích)) prezentace eseje 10. 12. a 17. 12. výsledná známka závisí na úspěšném odevzdání eseje (podílí se 50 procenty na výsledné známce), prezentaci eseje a úspěšnosti v testu (podílí se 50 procenty na výsledné známce) Klasifikace proběhne podle systému ECTS grading na stupnici A-F. Výkon studenta/ky bude uveden v procentech (0-100 %) a dle nich stanovení klasifikace: 0-50 % = F, 51-60 % = E, 61-70 % = D, 71-80 %=C, 81-90 %=2 a 91% a více=A kontakt: david.klimes@fsv.cuni.cz |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D. (25.09.2018)
HOLMAN, Robert. Základy ekonomie : pro studenty vyšších odborných škol a neekonomických fakult VŠ. 2. vyd. Praha : C.H. Beck, 2008. ISBN 978-80-7179-890-3 . OSVALDOVÁ, Barbora - ČERMÁK, Miloš - LÁBOVÁ, Alena - LOKŠÍK, Martin - MARŠÍK, Josef - ŠEBESTA, Karel - TRUNEČKOVÁ, Ludmila. Zpravodajství v médiích. 2. uprav. vyd. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1899-9. TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství. 1. vyd. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-096-8.
Doporučená: HAYES, Keith. Business Journalism. 2. vyd. Apress, 2013. STARKMAN, Dean a kol. Best Business Writing 2014. New York: Columbia University Press, 2014. ROUSH, Chris. Show Me the Money: Writing Business and Economics Stories for Mass Communication. 2. vyd. London: Routledge, 2010. ISBN 978-0415876551. SAMUELSON, Paul A. - NORDHAUS, William D. Ekonomie. 1. vyd. Praha: NS Svoboda. 2007. ISBN 978-80-205-0590-3. HOLMAN, Robert. Ekonomie. 5. vyd. Praha : C.H. Beck, 2011. ISBN 978-80-7400-006-5. TIROLE, Jean. Economics for the Common Good. Princeton University Press, 2017. JIRÁK, Jan - KÖPPLOVÁ, Barbara. Média a společnost. 1. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-697-7. McNAIR, B. Sociologie žurnalistiky. 1.vyd. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-840-6. BEDNAŘÍK, Petr. JIRÁK, Jan. KÖPPLOVÁ, Barbara. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. 1. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3028-8. ŠMÍD, Milan. TRUNEČKOVÁ, Ludmila. Novinář a jeho zdroje v digitální éře. 1. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1661-2.
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D. (25.09.2018)
Blok I. - Historie a současnost ekonomické žurnalistiky 1. Vymezení ekonomické žurnalistiky v české mediální krajině. Vývoj zpracování ekonomických témat v médiích před i po roce 1990. 2. Přehled současného ekonomického zpravodajství a publicistiky v tištěné, audivizuální a online mediální produkci.
Blok II. - Zdroje a zpracování ekonomických témat 1. Přehled informačních zdrojů ekonomického novináře. 2. Možnosti zpracování ekonomických informací.
Blok III. - Zákonné a etické limity 1. Zákonné normy v práci ekonomického novináře. 2. Etika ekonomického novináře.
Blok IV. - Analýza a produkce ekonomických textů. 1. Analýza vybraných příkladů mediálních textů s ekonomickými tématy. 2. Tvorba vlastního mediálního textu s ekonomickou tématikou. Prezentace ekonomických textů studentů. |