|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Daniel Kunštát, Ph.D. (25.04.2008)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Daniel Kunštát, Ph.D. (25.04.2008)
Cílem jednosemestrálního kursu je přiblížit studentům na základě empiricko teoretických přístupů současné politologie a sociologie a v kontextu historických příkladů klíčové parametry vztahu médií, veřejnosti, politických aktérů a institucí. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Daniel Kunštát, Ph.D. (25.04.2008)
Povinná literatura:
Bradová, E. Od lokálních mítinků k politickému marketingu, Teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní, Mezinárodní politologický ústav Masarykovy univerzity, Brno 2005 Deutch K. W.: Nervy vlády, Svoboda, Praha 1971 Habermas J.: Strukturální přeměna veřejnosti, Praha, Filosofia 2000 Jablonski, A. a kol. Politický marketing, Úvod do teorie a praxe, Barrister & Principal, Brno 2006 Sartori, G. Teória demokracie. Archa, Bratislava 1993 Šaradín, P. Politické kampaně, volby a politický marketing, Periplum, Olomouc 2008 Říchová B.: Moderní politologické teorie, Portál, Praha 2000, s. 83 až 94 Říchová B., Jirák J. (eds.): Politická komunikace a média, Karolinum, Praha 2001
Doporučená literatura: Aron R. Demokracie a totalitarismus, Atlantis, Brno 1993 Dahl R. O demokracii, Portál, Praha 2001 Fidelius P.: Řeč komunistické moci, Triáda, Praha 1998 Jeřábek H.: Paul Lazarsfeld a počátky komunikačního výzkumu, Karolinum, Praha 1997 Klíma M.: Volby a politické strany v moderních demokraciích, Praha, Radix, 1998 Klokočka V.: Politická reprezentace a volby v demokratických systémech, Praha, Aleko, 1991 Lilliker, D. G. Key Concepts in Political Communications. SAGE Publications, London-Thousand Oaks-New Delhi 2006 Matušková, A. Politický marketing a české politické strany. In Dančák, Břetislav - Hloušek, Vít. Parlamentní volby 2006 a česká politika. s. 203-212. Masarykova univerzita, IIPS, Brno 2006 Meadow R. G.: Politics of Communication, ABLEX, New Yersey 1980 O Shaughnessy, N. J. Politics and propaganda. Manchester University Press, Manchester 2004 Šubrt J. a kol. Kapitoly ze sociologie veřejného mínění, Karolinum, Praha 1998 Weber M. Metodologie, sociologie a politika, Oikoymenh, Praha 1998.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Daniel Kunštát, Ph.D. (08.02.2010)
přednáška + seminář 1/1 |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Daniel Kunštát, Ph.D. (16.05.2012)
Odevzdání seminární práce (resp. přednesení referátu) + písemný test založený povinné literatuře a obsahu přednášek. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Daniel Kunštát, Ph.D. (25.04.2008)
1. Politický prostor v demokracii, vymezení základních pojmů (demokracie, občanská společnost, sociální instituce, politický režim, systém vlády), metodologie sociálních věd 2. Veřejné mínění a komunikace ve společnosti: vůdci veřejného mínění (opinion leaders), teorie referenčních skupin, střední úroveň komunikace (Deutch), dvoustupňový komunikační tok (Katz, Lazarsfeld), spirála mlčení (Noelle - Neumann) 3. Politická propaganda, mobilizace veřejného mínění 4. Parametry politické komunikace, autonomie komunikačních médií ve vztahu k politice, komunikační funkce v různých typech politických systémů, média v demokracii a totalitních režimech 5. Média a politická kultura 6. Teorie komunikace a reflexe role médíií v soudobé politologii a sociologii 7. Vybrané teoretické modely v současné sociologii a politické vědě (teorie racionální volby, teorie přechodů, konsociační demokracie, teorie her, behavioralismus) 8. Volby, volební chování, strany a role médií v předvolební strategii, typy předvolební agitace 9. Politický marketing v ČR po roce 1989 10. Politický marketing v USA. Počátky, metody a techniky |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Daniel Kunštát, Ph.D. (07.02.2011)
žádné |