|
|
|
||
Poslední úprava: KOPPLOVA (22.08.2011)
V průběhu kurzu se posluchači seznámí s hlavními trendy v současném vývoji tradičních - tzv. masových - médií, tedy tisku, rozhlasu a televize, se zvláštním zřetelem na média v české společnosti. Posluchači by si měli osvojit základní přístupy k typologii médií a ke způsobům popisu a výkladu mediální soustavy. Součástí kurzu je zařazení médií do světového i českém kontextu, dále základní poučení o obsazích médií (od novinářská, zvláště zpravodajství, přes zábavní či vzdělávací sdělení či pořady po reklamu) a o předpokládaných účincích médií. Kurz je organizován jako pětidenní výjezdní soustředění (kompaktní kurz) a koná se v předsemestrálním období pro studenty nově zapsané do studia příslušných oborů. Garanti: Doc. PhDr. Barbara Köpplová, CSc. Doc. PhDr. Jan Jirák a další členové katedry masové komunikace IKSŽ UK FSV |
|
||
Poslední úprava: KOPPLOVA (22.08.2011)
Cílem kurzu je seznámit studenty se základními konturami oboru a organizací studia, individuálně stanovit předměty z bakalářského studia, jejichž absolvování je pro nově příchozí nutné, a uvést studenty do mediální situace ČR a do základní terminologie a problematiky oboru. |
|
||
Poslední úprava: KOPPLOVA (22.08.2011)
Kunczik, M.: Základy masové komunikace. 1995, Praha: Karolinum |
|
||
Poslední úprava: KOPPLOVA (22.08.2011)
Přednášky, cvičení, projektová výuka, interaktivní prezentace. |
|
||
Poslední úprava: KOPPLOVA (22.08.2011)
Absolvování celého kurzu, aktivní zapojení do výuky, prezentace zadaného projektu. |
|
||
Poslední úprava: KOPPLOVA (22.08.2011)
Podmínky ukončení: Předmět patří mezi povinné předměty a je zakončen zápočtem. Podmínkou pro udělení zápočtu je aktivní zapojení do práce v kurzu a splnění všech předepsaných povinností, včetně úspěšného složení závěrečného testu. Program: 1. Základní seznámení s organizací studia, informace o struktuře fakulty, základní informace a literatuře a způsobu studia. 2. Základy mediální kritiky: společné sledování televizního zpravodajství s diskusí (zpravodajské hodnoty, komunikační normy, agenda setting). 3. Základní okruhy mediálních studií, vztah mediálních studií a žurnalistiky. 4. Studium médií v kontextu sociálních věd. 5. Úvod do studia lidské komunikace. 6. Struktura tištěných a audiovizuálních médií, regulace a autoregulace médií. 7. Jazyk, média a žurnalistika. 8. Základní tematické okruhy při studiu dějin médií. 9. Vývoj novinářského povolání. 10. Reklamní a zábavní obsahy v médiích. 11. Média a veřejná služba. 12. Účinky médií. 13. Základy redakční práce. |
|
||
Poslední úprava: KOPPLOVA (22.08.2011)
1. Absolvování bakalářského studia takového studijního oboru, který není realizován v rámci studijního programu Mediální a komunikační studia. 2. Přijetí ke studiu navazujícího magisterského studia oborů Mediální studia a Žurnalistika. |