PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Art marketing - JJB279
Anglický název: Art Marketing
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2017 do 2017
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: 20 / 20 (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D. (25.08.2020)
Kurz seznamuje studenty se specifiky marketingové komunikace a public relations v oblasti kultury a umění. Absolventi kurzu získají základní přehled o fungování jednotlivých kulturních oblastí (výtvarné umění, film, hudba, literatura, divadlo) na českém trhu prostřednictvím přednášek, případových studií, diskusí s hosty či exkurzí v konkrétních kulturních institucích.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D. (25.08.2020)

Povinná literatura

1. JOHNOVÁ, Radka.; ČERNÁ, Jitka. Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica. 2007. 243 s. ISBN 978-80-245-1276-1.

2. THOMPSON, Don. Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů: prapodivné zákony ekonomiky současného umění a aukčních domů. Vyd. 1. Zlín: Kniha Zlin, 2010. 361 s., [8] s. barev. obr. příl. Tema; sv. 3. ISBN 978-80-87162-58-3.

3. Kniha dle vlastní volby o kultuře či umění (jiná než první dvě uvedené)

4. Texty a články zadané během kurzu

Doporučená literatura

ANDREASEN, Alan R., KOTLER, Philip, Strategic Marketing for Non-Profit Organisation. 7. vyd. Pearson, 2007. 504 s. ISBN-10: 013175372X

BAČUVČÍK, Radim. Kultura a my : vztahy na poptávkové straně trhů kulturních produktů. Zlín: VeRBuM. 2009. 200 s. ISBN 978-80-904273-2-7.

BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskového sektoru. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. 2006. 156 s. ISBN 80-7318-436-2.

DIGGLE, Keith, Arts Marketing. Rhinegold Publishing Ltd, 1994. 293 s. ISBN-10: 0946890587.

GAVRYLYUK, Zina, ed. RE: Publikum: možnosti spolupráce s publikem ve 21. století. 1. vyd. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2013. 46 s. ISBN 978-80-7008-298-0.

HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press. 1996. 205 s. ISBN 80-85943-07-7.

HILL, Liz, O'SULLIVAN, Catherie, O'SULLIVAN, Terry, WHITEHEAD, Brian. Creative Arts Marketing. Routledge. 2017. 306 p. ISBN 1315447665, 9781315447667.

JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění : art marketing v praxi. Praha: Grada Publishing. 2008. 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0.

KAISER, Michael M. Strategické plánování v umění: praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Institut umění - Divadelní ústav v Praze, 2009. 146 s. ISBN 978-80-7008-236-2.

KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. Praha : Grada Publishing, 2005. 304 s. ISBN 80-247-1104-4.

KESNER, Ladislav. Muzeum umění v digitální době. Praha: Argo a Národní galerie v Praze. 2000. 259 s. ISBN 80-7035-155-1 (NG), ISBN 80-7203-252-6 (Argo).

KOONT, C. and MON, L., Marketing and Social Media: A Guide for Libraries, Archives, and Museums. Rowman & Littlefield Publishers. 2014. 310 p. ISBN-10: 081089081X, ISBN-13: 978-0810890817.

KOLB, Bonita M., Marketing for Cultural Organisations: New strategies for attracting audiences to classical music , dance, museums, theatre and opera. 2. vyd. Cengage Learning EMEA, 2004. 233 s. ISBN-10: 1844802132.

KOTLER, Neil G., KOTLER, Phillip, KOTLER Wendy I., Museum marketing and strategy : designing missions, building audiences, generating revenue and resources. 2. vyd. John Wiley & Sons, 2008. 544 s. ISBN 0470370394.

LAYTON TURNER, Marcia, Successful Fine Art Marketing. 1 vyd. Consultant Pr, 1993. 254 s. ISBN-10: 0913069450.

O'REILLY, Daragh. Marketing the Arts: A Fresh Approach. Routledge. 2010. 328 p. ISBN-10: 0415496861, ISBN-13: 978-0415496865.

PAYNE, Adrian. Marketing služeb. Praha: Grada. 1996. 247 s. ISBN 80-7169-276-X.

REIMANN, Michaela, Handbücher Unternehmenspraxis: Handbuch Kulturmarketing: Strukturierte Planung - Erfolgreiche Umsetzung - Innovationen und Trends aus der Kulturszene. Cornelsen Verlag Scriptor, 2005. 298 s. ISBN-10: 358923640X.

RENTSCHLER, Ruth; HEDE, Anne-Marie. Museum Marketing : Competing In The Global Marketplace. Oxford: Elsevier. 2007. 270 s. ISBN 978-0-7506-8065-3.

RUNYARD, Sue.; FRENCH, Ylva. Marketing & Public Relations Handbook for Museums, Galleries & Heritage Attractions. AltaMira Press. 1999. ISBN 0-7425-0407-7.

SLOWINSKA, Maria. Art/Commerce: The Convergence of Art and Marketing in Contemporary Culture. Transcript-Verlag. 2014. 340 p. ISBN-10: 3837626199, ISBN-13: 978-3837626193.

SIERING, Danuše. Art marketing. Benešov: Start. 1998. 125 s. ISBN 80-86231-00-3.

ŠKARABELOVÁ, Simona, NESHYBOVÁ, Jarmila a REKTOŘÍK, Jaroslav. Ekonomika kultury a masmédií. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007. 210 s. ISBN 978-80-210-4267-4.

VOJÍK, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění = Arts management. Vyd. 1. Praha: ASPI, 2008. 183 s. ISBN 978-80-7357-402-4.

THOMPSON, Don. Supermodelka a krabice Brillo: zákulisní příběhy a prapodivné zákony ekonomiky současného umění. Vyd. 1. Zlín: Kniha Zlin, 2014. 360 s., [8] s. obr. příl. Tema; sv. 19. ISBN 978-80-7473-160-0.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D. (25.08.2020)

2. října 2020

Představení konceptu kurzu a podmínek atestace

Seznámení studentů s povinnou a doporučenou literaturou

9. října 2020

16. října 2020

23. října 2020

30. října 2020

6. listopadu 2020

13. listopadu 2020

20. listopadu 2020

4. prosinec 2020

11. prosince 2020

18. prosince 2020

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK