PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Sociálně-psychologické aspekty marketingové komunikace - JJB225
Anglický název: Social Psychological Aspects of Marketing Communication
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2017 do 2017
Semestr: letní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/0, Zk [HT]
Počet míst: 70 / neurčen (70)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Další informace: http://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=4543
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Ing. Marek Vranka
Vyučující: Ing. Ladislav Báča
Mgr. Ing. Marek Vranka
Prerekvizity : JJB224
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Ing. Marek Vranka (12.02.2020)
Cílem kurzu je seznámit studenty s aktuálními poznatky z oblasti sociální psychologie a možnostmi jejich využití v marketingové komunikaci, zejména s ohledem na zvýšení přesvědčivosti komunikovaných sdělení. Studenti získají přehled o základních metodách sociálně-psychologického výzkumu a osvojí si práci s primární literaturou.
Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti schopni:
- kriticky zhodnotit realizované sociálně-psychologické studie;
- zohlednit vliv kultury na vybrané aspekty komunikace;
- využít znalosti atribučních procesů v mezilidské komunikaci;
- aplikovat základní principy efektivního přesvědčování;
- efektivně řídit skupinovou komunikaci.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Ing. Marek Vranka (12.02.2020)

Výsledné hodnocení je určeno počtem získaných bodů (ze 100): 0-50 % = F, 51-60 % = E, 61-70 % = D, 71-80 % = C, 81-90 % = B, 91 % a více = A.

Krátká reflexe přečtené literatury

Každý týden (s výjimkou prvního) studenti elektronicky odevzdají stručnou reflexi zadané studijní literatury v rozsahu minimálně 1000 znaků, alespoň jeden námět nebo otázku k diskusi na hodině a odpověď na alespoň jednu z položených otázek. Termín odevzdání je vždy 23:59:59 v den před výukou. Za korektní odevzdání student získá 5 bodů. Celkem je tudíž možno ve 12 týdnech výuky získat 60 bodů.

Smyslem je motivovat k průběžnému studiu a podněcovat diskusi na hodinách.

Závěrečný test

Test pokrývá všechny základní studijní materiály probrané během semestru. Maximálně lze získat 40 bodů.

Smyslem testu je ověřit porozumění a osvojení si obsahu probraného během semestru.

Účast při psychologickém výzkumu

Za účast na vybraných psychologických výzkumech lze získat maximálně 10 bonusových bodů.

Smyslem účasti na výzkumu je získat praktickou zkušenost s metodami používanými v psychologických studiích, díky čemuž budou studenti schopni kritičtěji hodnotit probírané poznatky.

 

Podrobnosti o zadané literatuře, způsobu odevzdávání krátkých shrnutí a účasti na výzkumu lze nalézt na stránkách kurzu http://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=4543

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Ing. Marek Vranka (12.02.2020)

Základní

Aronson, E., Wilson, T. D., & Akert, R. M. (2012). Social Psychology. Pearson Higher Ed.

Cialdini Robert, B. (1993). Influence. Harper Collins.

(vybrané pasáže budou studentům zpřístupněny v podobě pdf souborů)

+ další literatura ke studiu bude k dispozici na stránkách kurzu http://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=4543

 

Doporučená

Ariely, D. (2009). Jak drahé je zdarma. Práh.

Ariely, D. (2011). Jak drahá je intuice. Práh.

Aronson, E. (2003). The social animal. Macmillan.

Henrich, J. (2015). The secret of our success: How culture is driving human evolution, domesticating our species, and making us smarter. Princeton University Press.

Hayes, N. (2009). Základy sociální psychologie. Portál.

Heath, C., & Heath, D. (2009). Jak zaujmout hned napoprvé. Ikar.

Pennington, D. C. (2012). Social cognition. Routledge.

Ross, L., & Nisbett, R. E. (2011). The person and the situation: Perspectives of social psychology. Pinter & Martin Publishers.

Vogel, T., & Wanke, M. (2016). Attitudes and attitude change. Psychology Press.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Ing. Marek Vranka (12.02.2020)

1. Úvod do sociální psychologie (+administrativa)

2. Výzkumné metody

3. Mezikulturní rozdíly

4. Sociální percepce a kauzální atribuce

5. Sebe-pojetí a sebe-prezentace

6. – 8. Postoje a přesvědčování

9. Konformita

10. – 11. Skupinová komunikace

 

(harmonogram je pouze orientační, informace o tématu aktuální hodiny lze nalézt na stránkách kurzu http://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=4543)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK