|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Václav Moravec, Ph.D., Ph.D. (11.02.2019)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Václav Moravec, Ph.D., Ph.D. (11.02.2019)
Cílem semináře je rozvoj teoretických poznatků a praktických dovedností, jež se vztahují k práci moderátora (ale např. i reportéra) zpravodajských relací v audiovizuálních médiích. Předmět Moderování zpravodajských relací II. navazuje na seminář "Moderování zpravodajských relací I." (určen je studentům bakalářského cyklu) a "Teorie a praxe rozhlasové a televizní moderace" (určen je studentům magisterského cyklu). Teoretické znalosti jsou prověřovány v praxi - ať již jde o interpretaci různých typů zpravodajských textů před mikrofonem a kamerou, o rozvoj improvizačních schopností při mimořádných zprávách, o zlepšování práce se čtecím zařízením či o úpravu zpravodajských textů před jejich interpretací. Závěrečným výstupem semináře je vznik hlavní zpravodajské relace, na níž se podílejí všichni studenti kurzu. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Václav Moravec, Ph.D., Ph.D. (11.02.2019)
1) povinná účast na seminářích tvoří třetinu závěrečného hodnocení - 30% hodnocení účastníka semináře Nesplnění jedné ze dvou výše uvedených podmínek znamená neúspěšné ukončení předmětu. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Václav Moravec, Ph.D., Ph.D. (11.02.2019)
► Povinná studijní literatura: - Blažek, V., Trnka, R., Havlíček, J., Lindová, J., Kotrčová, A., Pivoňková, V. (2009): Lidský obličej: Vnímání tváře z pohledu kognitivních, behaviorálních a sociálních věd. Praha: Karolinum. ► Doporučená studijní literatura: - Barnas, F., White, T. (2010): Broadcast News Writing, Reporting, and Producing. Oxford, Burlington: Focal Press. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Václav Moravec, Ph.D., Ph.D. (11.02.2019)
► Stručná charakteristika předmětu: Cílem semináře je rozvoj teoretických poznatků a praktických dovedností, jež se vztahují k práci moderátora (ale např. i reportéra) zpravodajských relací v audiovizuálních médiích. Předmět Moderování zpravodajských relací II. navazuje na seminář "Moderování zpravodajských relací I." (určen je studentům bakalářského cyklu) a "Teorie a praxe rozhlasové a televizní moderace" (určen je studentům magisterského cyklu). Teoretické znalosti jsou prověřovány v praxi - ať již jde o interpretaci různých typů zpravodajských textů před mikrofonem a kamerou, o rozvoj improvizačních schopností při mimořádných zprávách, o zlepšování práce se čtecím zařízením či o úpravu zpravodajských textů před jejich interpretací. Závěrečným výstupem semináře je vznik hlavní zpravodajské relace, na níž se podílejí všichni studenti kurzu. 1) Forma a styl moderování zpravodajských relací v závislosti na formátu rozhlasové a televizní stanice (problematika formátu rozhlasových a televizních stanic, resp. jejich zpravodajských relací, ukázky z vysílání zahraničních televizních stanic BBC, CNN, NBC, France 24, ZDF apod.) Shrnutí dosavadních teoretických poznatků. 2) První praktické cvičení (moderace zpravodajské relace s mimořádnou událostí, zjišťování schopností improvizace účastníků kurzu) 3) Rozbor prvního praktického cvičení (přednosti a nedostatky, odstraňování nedostatků v improvizaci) 4) Prohloubení teoretických poznatků vztahujících se k nonverbální komunikaci moderátora zpravodajské relace v televizi (gesta, mimika, pohyb v prostoru apod.), praktické ukázky z vysílání zahraničních i domácích stanic 5) Druhé praktické cvičení (moderace zpravodajské relace s telefonickým rozhovorem a rozhovorem s hostem ve studiu) 6) Rozbor druhého praktického cvičení (rozbor schopností účastníků kurzu vést různé druhy zpravodajských rozhovorů) 7) Teorie a praxe práce reportéra v audiovizuálních médiích, příprava na třetí praktické cvičení - vstup reportéra z mimořádné tiskové konference 8) Třetí praktické cvičení (vstupy reportérů do zpravodajské relace) 9) Rozbor třetího praktického cvičení (přednosti a nedostatky, odstraňování nedostatků při reportážním vstupu do zpravodajské relace) 10) Příprava čtvrtého praktického cvičení (vznik hlavní zpravodajské relace s různými druhy televizních žánrů) 11) Čtvrté praktické cvičení (vysílání televizní zpravodajské relace) 12) Rozbor čtvrtého praktického cvičení (přednosti a nedostatky, odstraňování nedostatků při moderování televizní zpravodajské relace) 13) Závěrečné zhodnocení kurzu, shrnutí teoretických poznatků a rozbor praktických dovedností účastníků kurzu. |