Poslední úprava: Mgr. Jarmila Andrlová (02.08.2023)
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům základní znalosti a dovednosti, jež jsou nezbytným předpokladem psychodiagnostické práce s dětmi a dospívajícími. Posluchači se seznámí se specifiky dětské diagnostiky, zásadami a strategiemi i etickými principy psychodiagnostické práce. Přednášky jsou vedeny interaktivně, předpokládá se aktivní účast studentů. Studenti budou zvolené testové metody zkoušet v praxi a následně budou mít příležitost sdílet s ostatními (pod vedením vyučujícího) své poznatky z administrace dané metody, podrobněji představí zvolenou metodou i důvod pro použití této metody. Zároveň studenti budou mít možnost reflektovat úskalí, se kterými se setkali při přímé práci s dětskými/dospívajícími klienty nebo při vyhodnocování a interpretaci výsledků vyšetření, psaní zprávy. Studenti získají základy administrace i interpretace široké škály diagnostických metod (zastoupeny budou všechny kategorie diagnostických přístupů), budou se učit sepsat zprávu z vyšetření, včetně doporučení, jež z výsledků diagnostiky vyplývají.